FANDOM

Woodstock Bronies

Data założenia 10 kwietnia 2012
Stolica Kostrzyn nad Odrą
Członkowie
[16.01.2014]
199
Forma działalności grupa fandomowa
Grupa FB

Woodstock Bronies (również Bronystock, Ponystock) - facebookowa grupa, koordynująca organizację corocznego zlotu bronies i pegasisters na Festiwalu Przystanek Woodstock w Kostrzynie nad Odrą.

Obecnie organizowane zloty są częścią większego projektu - wspólnej wioski fanów MLP, reprezentatów fandomu Furry (tzw. futrzaków) oraz wiernych z Kościoła Latającego Potwora Spaghetti (zwanych pastafarianami). Spiritus movens przedsięwzięcia jest Leniwiec - brony i futrzak, stojący na styku wszystkich trzech grup i koordynujący wpsółpracę pomiędzy nimi.

Historia Edytuj

Pochodzenie pomysłu - Furstock Edytuj

Idea pomysłu zrodziła się z przypomnienia faktu, że na XVII Festiwalu Przystanek Woodstock, odbywającego się w dniach 01-03 sierpnia 2011 roku, futrzaki w swoim obozie urządzili maraton 1. sezonu serialu MLP:FiM. Mimo, że wśród futrzaków znajdowało się kilka osób będących również Bronies, oficjalnie jednak zbiorowisko było obozem o nazwie Furstock, stąd nie można mówić o tym, że była to akcja Bronies. Mimo tego dodatkowe akcenty kucykowe się pojawiły:

  • Na telebimie w pozdrowieniach wyświetlony był napis Dear Princess Celestia. Woodstock is cool.
  • Jerzy Owsiak podpisał baner z Derpy Hooves.
  • Do sceny przybite zostały 2 banery - jeden z Lyrą, drugi z Księżniczką Luną i podpisami osób, które były wtedy na Furstocku.

O akcjach powyższych pisany był artykuł na For Glorious Equestria oraz relacje na /p/ chanu Polfurs.

Przy zbliżającym się powoli XVIII Festiwalu Przystanku Woodstock Linds wpadł na pomysł zorganizowania obozu bronies. Po tym jak Fillerr stworzył grupę, Linds szybko wypromował akcję w innych grupach fandomowych w efekcie czego w krótkim czasie liczba członków grupy wzrosła do prawie 100 osób.

Po założeniu grupy, pierwszy zjazd Edytuj

Woodstock1.jpeg

Ściana Chwały, pierwszy zjazd.

Ponieważ Linds nie posiadał żadnego doświadczenia z Woodstockiem, Random Blank zaproponował połączenie Bronystocku z Furstockiem. W tym celu Linds zaprosił do współpracy dużo bardziej doświadczonego w tematyce Woodstocku Leniwca. Ostatecznie jednak organizatorami zjazdu byli Leniwiec i Sokraal - Linds ostatecznie odpowiadał głównie za promowanie akcji.

Na XVIII Festiwalu Przystanek Woodstock (01-03 sierpnia 2012) łącznie było ok 40 osób.

Podczas zjazdu stworzono Ścianę Chwały - w jednym miejscu zebrano wszystkie kucykowe przypinki i naszywki, jakie były w obozie. 

Drugi zjazd Edytuj

1-3 sierpnia 2013 roku odbył się XIX Festiwal Przystanek Woodstock, na którym znów Bronies i Futrzaki zebrali się w jednym obozie. Dodatkowo do obozu przyłączył się zjazd pastafarian, którzy na oczach pozostałych tworzyli dużego, pluszowego Latającego Potwora Spaghetti, z którym przemaszerowali po całym terenie festiwalu.

Trzeci zjazd Edytuj

DSC09574.jpg

Jurek Owsiak wraz z bronies i pegasister, Bronies Camp 2014

SAM 1989.jpg

Flagi powiewające nad obozem (od góry: flaga Tribrony, flaga Sajkrosa, flaga Furries), Bronies Camp 2014

DSC09406.jpg

Rdzeń obozu - camper Tribrony oraz dalej widoczna przyczepa Leniwca, z towarzyszącym zadaszeniem, Bronies Camp 2014

Na jubileuszowym, XX Festiwalu Przystanek Woodstock, odbywającym się w dniach 1-3 sierpnia 2014 roku, również pojawił się obóz bronych, furries i pastafarian. Miejsce obozowiska pozostało bez zasadniczych zmian. Najwcześniej pojawił się, odchodzący z trójmiejskiego fandomu, Sokraal wraz z towarzyszącym mu szefem sąsiedniego obozu utrzymanego w klimacie S.T.A.L.K.E.Ra, Spike'iem, na prawie dwa tygodnie przed festiwalem.

Później, jeszcze na długo przed otwarciem oficjalnego Woodstocka, na teren obozu przybyła dalsza część delegacji z Tribrony i Warszawa Bronies. Zgodnie z zapowiedziami, pojawił się camper trójmiejskich bronies, dowodzony przez Korna i jego przyjaciela, Marka. Tuż przed 1 sierpnia przybył również Leniwiec, tradycyjnie wraz ze swoją przyczepą i wysokoprocentowymi nalewkami. Całości kolorytu imprezy dopełniły futrzaki i pastafarianie, dojeżdżający równolegle z fandomem MLP.

W swej najpełniejszej, najbardziej rozbudowanej formie, tj. w zasadniczym czasie trwania festiwalu, obóz składał się z kilku samochodów, campera, przyczepy i wielkiego, prowizorycznego zadaszenia, wokół których była rozbita w namiotach ponad setka bronych, pegasister, futrzaków, pastafarian i ich najbliższych przyjaciół. Ilość osób przewijających się w tym czasie przez wspólną wioskę jest trudna do oszacowania. Był to jednak z pewnością największy taki obóz w historii Woodstock Bronies.

Jak rok wcześniej, grupa bronies i pegasister pozostała jeszcze dwa dni po zakończeniu Przystanku na tzw. Apokalipsę, czyli biwak wieńczący istnienie wioski. Najciekawszym wydarzeniem Apokalipsy było przybycie w niedzielę 4 sierpnia Jurka Owsiaka, wizytującego opuszczone pole namiotowe.

Camper Tribrony oraz przyczepa Leniwca, wraz ze zdecydowaną większością obozowiczów, opuściły wioskę w niedzielę 4 sierpnia. Ostatni bronies, pegasisters i futrzaki ruszyli w podróż powrotną następnego dnia, kończąc tym samym trzeci woodstockowy zjazd.

Czwarty zjazd Edytuj

XXI Przystanek Woodstock został zaplanowany na przełomie lipca i sierpnia 2015 roku. Na polach namiotowych ma zamiar pojawić się ponownie Tribrony, pierwsza transza uczestników już 24 lipca (piątek na tydzień przed festiwalem). Są również pozytywne sygnały ze strony fandomu Furry o ponownym przybyciu.

Kontrowersje Edytuj

O ile ze strony fandomu Bronies nie ma żadnych zastrzeżeń wobec czegokolwiek, tak większość części futrzastej obozu jest wyraźnie przeciwko obecności Bronies w obozie. Po pierwszym zjeździe oskarżano ich o wszystkie niedogodności jakie pojawiły się w obozie - nie licząc futrzaka, który groził użyciem gazu pieprzowego na każdym pijanym, który zechce z nim porozmawiać. Oskarżenia potęgował fakt, że wielu Bronies nie było chętnych do pomocy przy sprzątaniu obozu oraz incydent, w którym jeden z banerów futrzaków został skradziony przez jednego z Bronies - sprawę udało się jednak szybko wyjaśnić.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki