FANDOM

Warszawski fandubbing - projekt Warszawskich Bronies zapoczątkowany w połowie lutego 2012 roku, zakończony w kwietniu 2012, z próbą wskrzeszenia 20 lutego 2014 r.

Fandubbing miał mieć charakter luźnej zabawy, parodii, o czym świadczy fakt, że w wersji finalnej odcinka można było usłyszeć w tle wulgaryzmy, śmiech.

O fandubbingu na początku wiedziało tylko pewne grono Warszawskich Bronies i wybranych osób spoza aglomeracji warszawskiej. Później na III Warszawskim Ponymeecie dowiedziało się o nim szersze grono, ponieważ na prelekcji "O historii warszawskiego fandomu" wspomniano o projekcie jako ciekawostkę.

Historia Edytuj

Projekt został zapoczątkowany w lutym 2012 roku przez Czarsona, który przy współpracy z Laendasillem załatwił sprzęt potrzebny do niej - laptop i mikrofon - na jeden z warszawskich mini-meetów odbywających się w Paradox Cafe. Tam też nagrano dialogi do odcinka Ticket Master. Odcinek zmontowano i wydano po meecie.

Od razu wybuchnął szał i wielu Bronies i Pegasis zechciało współdziałać przy projekcie. By nie zasypywać grupy facebookowej fandomu, stworzono do projektu osobną grupę Bronies Warszawa - dubbing. Tam już do końca lutego udało się zapełnić całą obsadę do 1. sezonu i kilka ról do sezonu 2.

Większość dialogów do następnych odcinków, dzięki pomocy Laendasilla, udało się nagrać w budynku harcerzy przy ul. Raszyńskiej.

Projekt na przełomie marca-kwietnia już był na skraju wyczerpania. Wynikało to ze złego zarządzania postaciami przy obsadzaniu ról - najważniejsze postacie dostały się osobom, z których większość nie miała warunków do nagrywania dialogów w swoich domach, albo nie mogły stawiać się na nagraniach z powodu odległości, kosztów dojazdu itp., bądź miała obydwa problemy. Z czasem i motywacja upadała ze strony montażysty. Niemożliwość znalezienia nowego spowodowała ostateczne porzucenie projektu w kwietniu 2012 roku.

Projekt 20 lutego 2014 r. próbował reaktywować Komstuch. Ponieważ stworzenie fandubbingu w tej samej postaci, jaka była 2 lata wcześniej, była niemożliwa z racji tego, że spora część obsady odeszła lub po prostu przestała się udzielać w warszawskim fandomie i/lub nie ma kontaktu z nimi, postanowiono całkowicie zmienić obsadę. Inicjatywa zakończyła się jedynie nagraniem próbek głosowych i pomysłem na nową obsadę, jednakże projekt dalej nie ruszył.

Odcinki Edytuj

Wydano jedynie odcinek Ticket Master. Ponadto udało się nagrać dialogi większości obsady do odcinków Friendship is Magic Part 1 & 2, jednakże materiały zaginęły. Przy pierwszej edycji fandubbingu planowano przerobić cały 1. sezon serialu.

Przy próbie reaktywacji projektu, planowano zrealizować odcinek Briddle Gossip.

Dostępność Edytuj

Odcinek Ticket Master jeszcze przez przynajmniej pół roku był dostępny na kanale Youtube'owym Czarsona jako film prywatny - dostęp miały tylko osoby mające link do filmu, nie dało się go wyszukać normalnie. Film jednak z czasem został skasowany i obecnie cały odcinek lub jego pewne fragmenty można znaleźć w prywatnych zbiorach niektórych Warszawskich Bronies, którzy raz na jakiś czas wrzucają go na grupę facebookową Warszawa Bronies.

Obsada Edytuj

2012 r. Edytuj

  • Twilight Sparkle - Boro
  • Pinkie Pie - Marek B.
  • Fluttershy - Paweł G.
  • Rarity - Linds
  • Rainbow Dash - Ignacy O.
  • Applejack - Piotr B.
  • Spike - Czarson
  • Steven Magnet - Laendasill
  • Nightmare Moon - Marek B.
  • Brat Flim lub Flam - Pan Miluś
  • Photo Finish - Ula Ivan
  • Księżniczka Celestia - Kentucky
  • Big Macintosh - Monika L.
  • Scootaloo - Kamyk Chmiel
  • Sweetie Belle - MichauDotCom
  • AppleBloom - Donard
  • The Great and Powerful Trixie - DiegoTan

2014 r. Edytuj

  • Twilight Sparkle - TościkXD
  • Pinkie Pie - Szarża
  • Fluttershy - Celestorm
  • Rarity - Komstuch
  • Rainbow Dash - Linds
  • Applejack - Azar
  • Spike - Cessator
  • Apple Bloom - Donard
  • Zecora - Olga

Cytaty z odcinka Edytuj

Ale szmira, ja <YAY!> ~ Marek B.

Powyższa wypowiedź w odcinku została ocenzurowana odgłosem Fluttershy.

Applejack, Rarity, Pinkie Pie, Fluttershy: No, ale jesteś... No wiesz ty co?

Twilight Sparkle: Nie martwcie się, coś wymyślę!

Pinkie Pie: F<Cenzura>k you.

W odcinku wypowiedź powyższa nie została ocenzurowana.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki