FANDOM

Tumbleweed.gif

Szalone Wazony - niegdyś kontrowersyjna Facebookowa grupa, znana z bycia wszędzie i gimbusiarskiego zachowania.

Historia

Grupa powstała w lutym 2012 roku po tym, kiedy oficjalna grupa Bronies Polska przekroczyła 250 członków, co wiązało się z wyłączeniem chatu. Pierwotna nazwa Szalonych Wazonów to Bronies Polska Chat, gdyż miały być miejscem, w którym fani kucyków mogliby swobodnie porozmawiać przez Facebookowy chat.

Członkowie po pewnym czasie zorientowali się, że są niezależni od adminów Bronies Polska, więc postanowili się zbuntować. Grupa została utajniona, a nazwa zmieniona na Szalone Wazony. Młodzi buntownicy nie raz dawali o sobie znać na oficjalnych grupach Bronies, przez co wyrobiły sobie w oczach ich członków złą opinię.

Po wyłączeniu przez Facebooka funkcji chatu dla grup Wazony zaczęły się rozpadać. Grupa nadal istnieje, lecz nie jest już tak bardzo aktywna jak dawniej.

Nazwa

Po uzyskaniu niezależności została przeprowadzona wśród członków otwarta ankieta na temat nowej nazwy. Niemalże jednogłośnie została wybrana nazwa „Szalone Wazony”. Dopiero po ustaleniu zostało wymyślone jej znaczenie i pochodzenie, którym stał się fragment jednego z odcinków, w którym Fluttershy kopnęła wazon.

Członkowie

Założycielami byli Mei (pomysłodawczyni stworzenia grupy do chatu), Kevin (reprezentant administracji Bronies Polska) oraz Guana (twórca grupy).

Wiele znanych w ówczesnym fandomie osób, takich jak Deepshallow czy AngelTheRabbit, również należało do Szalonych Wazonów.

Geneza upadku

Po mimo wielu prób późniejszej reakcywacji grupy, zapanowała tam stagnacja, a jej powód nie jest do końca znany. Jedni twierdzą, że spowodowane zostało brakiem aktywności Kevina i Mai, inni tym, że Facebook usunął czaty grupowe, a jeszcze inni zrzucają winę na nowo przybyłych oraz przekroczenie magicznej liczby 50 osób. Możliwe jest także to, że nie było już z czym walczyć, gdyż na Bronies Polska nastąpiły zmiany. Pomimo wielu prób wskrzeszenia grupy, nikomu do tej pory nie się to nie udało.

Ciekawostki

  • Po przekroczeniu 50 członków na Wazony spada wielkie nieszczęście (głównie w formie złego humoru, który psuje relacje między członkami). Powód tego zjawiska jest do tej pory niewyjaśniony.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki