FANDOM

Stowarzyszenie Warszawa Bronies

Logo Stowarzyszenie Warszawa Bronis-01-20150307 211023.jpg
Logo Stowarzyszenia

Założono 6 marca 2015
Zarejestrowano w KRS 6 listopada 2015
Numer KRS 0000582834
Siedziba Warszawa
Prezes Wlocz
Stowarzyszenie Warszawa Bronies - stowarzyszenie skupiające i wspierające działalność fandomu My Little Pony przede wszystkim na obszarze województwa mazowieckiego, w tym fandomu warszawskiego. Zostało założone 6 marca 2015 roku i wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego 6 listopada tego samego roku.

Władze Edytuj

Pierwsza kadencja (2015-2017) Edytuj

Władze zostały wybrane przez Zgromadzenie Założycielskie 28 marca 2015 roku. Skład Zarządu został taki sam jak grupa inicjująca założenie Stowarzyszenia. Z kolei Komisja Rewizyjna została skomponowana z aktywniejszych członków Stowarzyszenia.

Zarząd: Edytuj

  • Wlocz, Prezes
  • Spike, Wiceprezes
  • Azar, Wiceprezes-Skarbnik

Komisja Rewizyjna : Edytuj

  • Olaf, Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
  • Nicu,
  • Chabrzak

Historia Edytuj

6 marca 2015 roku doszło do spotkania trzech osób - Azara, Spike'a i Wlocza, reprezentujących kolejno dawną Elitę Otwocką, najstarszych Bronies oraz młodszych i najaktywniejszych Bronies. Na spotkaniu postanowiono o założeniu Stowarzyszenia Warszawa Bronies, co ogłoszono na marcowym ponymeecie 28 marca 2015 roku. W maju zebrano minimalną ilość członków potrzebnych do założenia stowarzyszenia rejestrowanego w Krajowym Rejestrze Sądowym. Członkami założycielami stowarzyszenia byli m. in. Azar, Chabrzak, Nicu, Spike, Wlocz.

W związku ze zbliżającym się Vistulianem organizowanym przez Stowarzyszenie Warszawa Bronies i zaprzyjaźnione Stowarzyszenie Tribrony, zarząd SWB zdecydował się ustanowić wybór loga dla stowarzyszenia. Tak powstał obecny herb przedstawiający kucosyrenkę, będącą nawiązaniem do legendy o Sawie oraz najpopularniejszej maskotki warszawskiego stada, Księżniczki Sawy. Autorami kucosyrenki są Sonic (tworzący logo Vistuliana) i Belzeb. Logo stowarzyszenia zostało ciepło przyjęte.

Dnia 6 listopada 2015 roku stowarzyszenie zostało formalnie zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym, co nie oznacza, że wcześniej nie organizowało żadnych ponymeetów i konwentów.

W 2015 roku Stowarzyszenie Warszawa Bronies zorganizowało następujące imprezy fanowskie: Vistulian 2015 (4-5 lipca), Warszawsko-Krakowski Ponymeet Integracyjny (5 września), II Świąteczny Ponymeet (19 grudnia) oraz współorganizowało I Rocznicowy Lubelski Ponymeet.

W 2016 roku Stowarzyszenie Warszawa Bronies zorganizowało następujące imprezy fanowskie: III Warszawski Ponymeet dla Nowych (16 kwietnia), Middle Equestrian Convention (9-10 lipca), 5-lecia fandomu Bronies w Polsce (20 sierpnia) oraz współorganizowało Wiosenny Łódzki Ponymeet (30 kwietnia) i objęlo patronatem II Rocznicowy Lubelski Ponymeet (6 sierpnia).

Bieżąca działalność Edytuj

Nadchodzącymi wydarzeniami organizowanymi przez SWB są: Jesienny Warszawski Ponymeet (5 listopada), III Świąteczny Ponymeet oraz współorganizowany I Warszawski Twilightmeet (24-25 września).

Członkostwo Edytuj

By uzyskać członkostwo zwyczajne Stowarzyszenia Warszawa Bronies (tj. posiadającym bierne i czynne prawo wyborcze oraz głos na Walnym Zgromadzeniu) należy zgłosić do zarządu deklarację członkowską. Trzeba również uzyskać pisemną rekomendację trzech innych członków Stowarzyszenia i zamieszkiwać terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Istnieje również kategoria członków wspierających, których przyjęcie jest obłożone mniejszą ilością obwarowań (np. miejsca zamieszkania, czy obowiązki). Decyzję o przyjęciach i wykluczeniach członków podejmuje Zarząd, przy czym od jego decyzji można odwołać się do Walnego Zgromadzenia.

Maskotki Edytuj

Maskotką Stowarzyszenia jest Księże Wars, szlachetny, odważny i chętny do pomocy ogier o bojowym temperamencie i talencie organizacyjnym dzięki czemu dobrze zarządza Warszawą i Mazowszem.

Maskotką fandomu jest Księżniczka Sawa, opiekunka Warszawy i Mazowsza. Przyjaźnie nastawiona do wszystkich i obejmująca ich matczyną opieką. Złożyła obietnicę opieki i obrony ziemi Warsa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki