FANDOM

Poniższy artykuł od początku do końca jest żartem i tylko tak należy go interpretować. Opisuje jedną z gier fandomowych, w której bierze udział wiele osób z polskiego fandomu. To zjawisko okazało się parokrotnie istotne, dlatego jest warte opisania.

Sojusz Warszawsko-Łódzki (Sojusz W-Ł) - porozumienie dyplomatyczne zawarte 31 marca 2012 r. w Łodzi, między fandomem warszawskim i łódzkim. Sojusz (będący dowcipem) był odpowiedzią na Sojusz WKP+W (również dowcip).

Historia powstania sojuszu Edytuj

Fandom w latach 2011-2012 charakteryzowała mocna rywalizacja pomiędzy fandomami lokalnymi, które przez jednych były traktowane poważnie, przez innych były traktowane z przymrużeniem oka. Rywalizacja dotyczyła przede wszystkim liczebności fandomów oraz tego, który fandom, poprzez największą aktywność i najwyższą liczbę uczestników na ponymeetach, uzyska tytuł lidera polskiego fandomu, fandomu przywódczego. Wynikała ona z postępującego, szybkiego rozwoju polskiego fandomu.

Fandomy lokalne były dopiero raczkujące w większości przypadków, tak więc często na ponymeetach pojawiały się przedstawicielstwa innych regionów. To zaowocowało powstaniem pewnych przyjaźni, które poprzez zacieśnianie współpracy i wymiany kulturowej, doprowadziły do uformowania się Sojuszu WKP+W (Wrocław, Kraków, Poznań + Wałbrzych), który był nastawiony przeciwko Warszawie.

W międzyczasie na Kucykowym Teamspeaku przedstawiciele fandomu łódzkiego i warszawskiego zacieśniali więzi między sobą. W efekcie tego wpadnięto na pomysł, by Warszawiacy przybyli w odwiedziny na VI Łódzki Ponymeet odbywający się 31 marca 2012 r. Odwiedziny zaowocowały uformowaniem się nowego sojuszu, będącego odpowiedzią na sojusz Wrocławia, Krakowa, Poznania i Wałbrzycha. Na cześć powstania sojuszu i dla generalnego upamiętnienia ponymeetu, TościkXD stworzył art.

Obydwa sojusze zaczęły zanikać wraz z nawiązywaniem się relacji między przedstawicielami obu sojuszy, prawdopodobnie w okolicy IV Poznańskiego Ponymeetu.

Efekty sojuszu Edytuj

  • Efektem powstania obydwóch sojuszy było utworzenie się na pewien okres podziału polskiego fandomu na Północ i Południe, przy czym nie brano pod uwagi regionów bardziej na północ od Łodzi i Warszawy z racji, że wówczas były to peryferie fandomu, żyjące własnym życiem. Nie brano również pod uwagi Lubelszczyzny. Górny Śląsk zaś nie mieszał się do żadnego sojuszu, jednakże lekką niechęć przejawiało wobec Warszawy. Granicę podziału można wyznaczyć na podstawie miast pochodzenia członków obydwóch fandomów, zapewne więc granica przebiegała gdzieś pomiędzy Krakowem, a Grójcem; Łodzią, a Częstochową; Wrocławiem, a Wieluniem; Łodzią, a Koninem. Dodatkowo do Sojuszu W-Ł należał Świebodzin, będący ówcześnie pod kontrolą Łodzi, oddzielony od macierzy przez Poznań.
  • Żart o istniejących sojuszach i rzekomo istniejących sporach uświetniał niektóre ponymeety, np. II Warszawski Ponymeet oraz IV Poznański Ponymeet.
  • Delegatura Warszawska w dniu zawarcia sojuszu spóźnił się na pociąg powrotny do Warszawy. Efektem tego był późniejszy powrót Luxorianina do domu, przez co chłopak do dziś ma zakaz wyjeżdżania poza granice miasta.
  • Regularnie na ponymeety łódzkie przybywała Delegatura Warszawska, zaś na największe eventy w Warszawie - II Warszawski Ponymeet oraz I Otwocki Ponymeet - przybywała Delegatura Łódzka.
  • Ochroną na II Warszawskim Ponymeecie zajmował się oddział Fluttersławii.
  • Przy okazji podpisywania sojuszu TościkXD odnalazł swojego zaginionego brata bliźniaka - Arasziego.

Skład delegatur zawiązujących sojusz Edytuj

Delegatura Łódzka Edytuj

  • Araszi
  • Deveel
  • Emes
  • Lionorm
  • Macs
  • Turak

Delegatura Warszawska Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki