FANDOM

Ponymeet - spotkanie fanów My Little Pony w świecie rzeczywistym.

Nazwa w polskim fandomie pojawiła się na początku sierpnia 2011 roku przy okazji organizacji I Warszawskiego Ponymeetu. Słowo powstało na bazie futrzastego furmeetu (spotkanie futrzaków), na podstawie słów pony i meet oznaczających kolejno kucyk i spotkanie. Nazwę próbowano rozpropagować zagranicą i mimo entuzjazmu napływającego z niektórych krajów, ponymeety dalej bywają nazywane Pony Meetami np. w Danii, czy Brony Meetupami m.in w USA i Holandii.

Aktualnie większości środowisk przyjęło się, że ponymeet jest wydarzeniem rangi co najmniej regionalnej i gromadzi większość fanów z danego środowiska, a ponadto gości z bliższych i dalszych okolic organizującego je fandomu, w odróżnieniu od mniejszych od nich minimeetów, które skupiają lokalnych, stałych bywalców meeta, którzy spotykają się w celu rozmowy, bądź porobienia czegoś wspólnie.

Kiedyś jednak nie istniał podział spotkań, stąd każde spotkanie było określane ponymeetem. Podział na rodzaje przybywał z czasem poprzez fakt, że na ponymeety organizowane w knajpkach, czy lokalach zaczęło przychodzić coraz mniej ludzi, zaś coraz więcej się aktywizowało do przybywania na ponymeety większe, zorganizowane, w wynajętych salach, z programami, konkursami itp. Wtedy pojawił się podział na ponymeet i minimeet. Z czasem dzięki Krakowowi doszły konwenty, zaś dzięki Tribronym podział rozszerzył się oficjalnie o ponymeet prawie zorganizowany, zorganizowany, mikromeety.

Swojego czasu w Warszawie istniał podział na zwykłe ponymeety i na duże ponymeety, będące odpowiednikiem dzisiejszych zorganizowanych ponymeetów. 

Zaś nie jeden fandom lokalny wykształcił sobie alkomeety i Amarenmeety skupiające się - jak same nazwy wskazują - na spożywaniu alkoholu w gronie bronies. Według legend tego typu meety wprowadzili bronies z Chrzanowa. 

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki