FANDOM

Okladkaponysup.jpg

Pony's Up — ponyfikacja znanej gry karcianej imprezowej "Time's Up!". Autorem przeróbki jest Spidi.

Grę można przyrównać do mocno rozbudowanych kalamburów.

Na chwilę obecną pełna talia liczy 80 kart.

Do gry potrzebna jest klepsydra odmierzająca 30 sekund lub stoper.

Zasady Edytuj

Gracze dzielą się na dwuosobowe zespoły. Rozsiadają się dookoła stołu tak, aby mieć partnera naprzeciwko siebie.

W grze bierze udział 30 kart wylosowanych z ogólnej puli. Są one podzielone na dwa poziomy trudności: łatwiejszy (słońce Celestii) i trudniejszy (księżyc Luny). Należy wybrać jeden i tylko on będzie brał udział w tej rozgrywce.

Na sygnał ktoś przewraca klepsydrę lub włącza stoper. Zaczyna być odmierzane 30 sekund, w trakcie których jeden z zespołów stara się zdobyć jak najwięcej punktów. Jeden z graczy bierze wierzchnią kartę, na której jest napisane imię jakiejś postaci, a drugi musi odgadnąć ową postać. Każda odgadnięta karta to jeden punkt.

Po wyczerpaniu czasu ktokolwiek głośno mówi "Pony's Up!" kolejka przechodzi na następną parę.

Przed nami trzy rundy. Na koniec każdej liczy się punkty każdej z drużyn i sumuje na końcu gry. Kolejną rundę zaczyna zespół z najmniejszą ilością punktów po rundzie poprzedniej. Wygrywa zespół mający najwięcej punktów.

Po końcu rundy należy przetasować 30 kart, którymi się grało i będą one ponownie brać udział w kolejnej rundzie.

Runda 1 Edytuj

W tej rundzie należy opisać wylosowaną postać. Można to robić dowolnie obszernie, ale nie można dosłownie wymienić imienia postaci w dowolnym języku. Nie powinno się też mówić pierwszej litery imienia.

Partner może odgadywać tak długo, aż starczy czasu. Podanie błędnej odpowiedzi nie powoduje niczego.

Nie można przeskoczyć do innej karty. Wylosowana karta jest tak długo używana, aż zostanie odgadnięta lub skończy się czas.

Runda 2 Edytuj

W tej rundzie należy opisać postać jednym słowem.

Błędna odpowiedź skutkuje przeskoczeniem do następnej karty.

Można też samodzielnie przeskakiwać do następnej karty.

Runda 3 Edytuj

W tej rundzie trzeba pokazać wylosowaną postać. Możemy wydawać dźwięki, lecz nie słowa. Można pokazywać rzeczy i osoby, a także używać rekwizytów.

Błędna odpowiedź nie skutkuje przeskoczeniem do następnej karty.

Uwagi końcowe Edytuj

  • Ostatnia używana przez parę karta trafia na spód talii. Zatem kolejna para losuje nową kartę.
  • Nie można w żaden sposób zdradzać imienia postaci partnerowi, póki ten jej nie odgadnie. Zabroniona jest zatem sytuacja, kiedy po braku prawidłowej odpowiedzi mówimy "to przecież była Twilight!".
  • Odgadując postacie trzeba dokładnie zacytować tekst na karcie. Zatem aby odgadnąć postać "Twilight Sparkle", trzeba powiedzieć pełne imię "Twilight Sparkle". Samo "Twilight" to za mało, lecz można wtedy powiedzieć partnerowi, aby dokończył.
  • Niektóre postacie występują na kartach w kilku formach. W warunkach gry inną postacią jest "Twilight Sparkle", a inną "Princess Twilight Sparkle". Co za tym idzie, należy zasugerować partnerowi, aby sprecyzował, o której Twilight mówi. Przykład: "główna bohaterka serialu po koronacji".
  • W talii występują oprócz konkretnych postaci z imieniem też gatunki stworzeń. W ich wypadku tak jak wszędzie dążymy do odgadnięcia dosłownie hasła. Zatem jak mamy hasło "jednorożec" i powiemy imię jakiegoś jednorożca, to odpowiedź jest błędna, zbyt precyzyjna.
  • Równocześnie jeśli odpowiemy zbyt szeroko, ale nasza odpowiedź zawiera poszukiwaną frazę, to jest zaliczana. Przykładowo, jak powiemy "Sonata Dusk", a na karcie jest samo "Sonata", to zaliczamy.
  • Zakresem gry jest serial, Equestria Girls, a także najpopularniejsze postacie fandomowe.

Linki zewnętrzne Edytuj

Gra do pobrania. Gotowe do druku arkusze A4, 300 dpi, monochromatyczne.

Szablony do tworzenia własnych kart i wydruku. Format .xcf GIMPa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki