FANDOM

Pone logo.png

Logo forum Pone

Pone - polskie forum internetowe poświęcone tematyce My Little Pony.

Historia Edytuj

Forum zostało otwarte 2 listopada 2015[1]. Pone ma być alternatywą dla MLPPolska - innego forum dla fanów serialu - w zamierzeniu nie obciążona błędami pierwowzoru. Założycielem i administratorem forum jest Irvin, samym zarządcą - Ścierwisław, a administratorem systemowym Robert von Oliva (zwany także jako naruciakk)[2]. Od pierwszego grudnia 2015 moderatorem działu dla miłośników kolei i komunikacji miejskiej jest psoras[3], czwartego stycznia dołączył do niego Trollejbus a dwudziestego pierwszego grudnia moderację podforum "inne" zaczął prowadzić Mordoklapow. 29 stycznia moderatorem shoutbox'a został Soloneusz Przeciętny[4] Pierwszego kwietnia dodano styl anime.

Forum osiągnęło pierwsze sto postów około godziny 1:30 dnia 7 listopada 2015[5].

Organizacja forum Edytuj

Forum w swojej strukturze postawiło na zwarty, minimalistyczny układ działów z nadzorującymi ich opiekunami. Obecnie na forum znajduje się 13 podfor podzielonych na 5 kategorii:

  1. Sprawy organizacyjne - należą do niej działy: Zasady i ogłoszenia, Ponymeety (do ogłaszania spotkań), Intro (dział powitalny dla nowych użytkowników) i Projekty (do ogłaszania tworzonych projektów i szukania kogoś do pomocy przy nich). Dodatkowo znajduje się tam super tajna baza dla moderatorów pone, o wdzięcznej nazwie Testing testing 1, 2, 3 i opisie "Irwin kurna, znowu zepsułeś :v".
  2. Kucyki. Należą do niej: Dyskusja ogólna o serialu, Dyskusja o odcinkach i Dyskusja o fandomie.
  3. Strefa twórcza. Należą do niej Dłuto i tablet (do publikowania dzieł plastycznych) i Teksty (do publikacji fanfików).
  4. Offtopic. Należą do niej Rozmowy niekontrolowane, Rozrywkultura (miejsce publikacji AARów i let's play'ów oraz dyskusji na temat szeroko pojętej kultury i rozrywki) oraz Equestriańskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei i Komunikacji Miejskiej.
  5. Ogólne dyskusje o RPG.

Istnieje również tzw. shoutbox, czyli okno tekstowe do dynamicznej dyskusji pomiędzy forumowiczami, znajdujące się na samym dole strony głównej.

Style Edytuj

Od pierwszego kwietnia na forum istnieją dwa style: kucykowy i "chińskie bajki". Aby zmienić styl należy wybrać opcję "edytuj profil" i przejść do "edytuj opcje". Styl anime posiada swoje własne logo.

Od dziewiątego kwietnia najnowszy styl wyświetla się niezalogowanym i niezarejestrowanym użytkownikom.[6] Dzieje się tak, gdyż Irwin chce przyciągnąć ludzi lubiących inne kreskówki niż mlp.[7]

Trvovxq.jpg

Logo forum w stylu anime.

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. [1]- Irwin informujący o powstaniu forum w dość zwykły dla siebie sposób.
  2. [2]
  3. [3]
  4. [4]
  5. [5]
  6. [6]- wiadomość napisana w dniu 10.04
  7. [7]

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki