FANDOM

Ten artykuł odnosi się do gry planszowej. Patrz też: My Little Pony: Drinking is Magic (gra karciana)

My Little Pony: Drinking is Magic (skrótowo DiM) — gra planszowa, stworzona przez Sokraala w 2012 roku dla trójmiejskiego fandomu. Popularna na alkomeetach i imprezach po ponymeetach w Trójmieście. Powstały dwie wersje planszy. Oparta została na koncepcji tzw. Alkochińczyka.

Gra wiąże się ze spożywaniem znacznych ilości alkoholu, toteż jest przeznaczona dla osób wyłącznie pełnoletnich.

Ogólne zasady Edytuj

Miejscem gry jest plansza wydrukowana na zalaminowanej kartce A4. Jest ona kwadratową siatką, podzieloną na regularną ilość pól. Każde pole dotyczy określonej postaci (której wizerunek jest na nim umieszczony) i zawiera zadanie do wykonania oraz numer kolejny. Wyróżnia się pola różowe (których zadania są związane z wypiciem dużej ilości alkoholu) i granatowe (trzeba odwiedzić przynajmniej jedno takie pole, by móc ukończyć grę).

Na początku gry każdy gracz ustawia swój pionek na polu startowym oznaczonym numerem 1. Pionkiem może być dowolny przedmiot, na tyle niewielki i stabilny, by jednoznacznie wyznaczał pole, które w danej chwili zajmuje i odróżniał się od pozostałych. Gracze w kolejności zgodnej z ruchem wskazówek zegara rzucają kostką K6 i przemieszczają się o wyrzuconą ilość pól, zgodną z kolejnością ich numeracji. Następnie są zobowiązani wykonać zadanie opisane na polu. Przeważnie jest to związane z piciem napoju alkoholowego przez danego gracza, wszystkich graczy biorących udział w rozgrywce lub tych, których opisuje pole.

Jednostką alkoholu wyszczególnioną na planszy jest drink. Uczestnicy przed rozgrywką ustalają, jakiej ilości jakiego napoju ona odpowiada, np. łyk piwa, kieliszek wódki etc. w zależności od dyspozycji grających, nastroju danego wieczoru czy dostępnych napitków.

Rozgrywka kończy się, gdy jeden z graczy dotrze na ostatnie pole, przechodząc wcześniej przez choćby jedno z granatowych pól. Wówczas wszyscy wypijają toast na cześć zwycięzcy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki