18.svg
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób nieletnich.
Ten artykuł odnosi się do gry karcianej. Patrz też: My Little Pony: Drinking is Magic (gra planszowa)

My Little Pony: Drinking is Magic (znany bardziej pod skrótem DiM) - gra karciana stworzona w 2011 roku przez Spierka z Polski. Jedna z najpopularniejszych atrakcji na afterach polskich Bronies i Pegasis.

Gra została ukazana jedynie w jęz. angielskim.

W Polsce gra jest dozwolona prawnie dla graczy od lat 18 ze względu na konieczność zażywania w grze alkoholu bądź innych napojów wyskokowych.

Historia stworzenia Edytuj

Pomysł stworzenia tej gry zrodził się na Ponychanie. Projekt został zapoczątkowany przez Amerykanów i przerwana po stworzeniu ok 1/3 kart. Spierek postanowił dokończyć grę i stworzył resztę kart. Grę zaprezentował w 2011 roku, z czego jedyna i ostatnia aktualizacja gry (zestaw nowych kart) została zaprezentowana na DeviantArcie 31 października 2011 roku.

Zestaw do gry Edytuj

Zestaw do gry gracz przygotowuje sobie, ponieważ jest to gra mająca wydane tylko wzory kart w internecie. Podstawowa wersja do gry posiada (biorąc pod uwagę aktualizację):

- 128 kart do gry

- Kostkę K6, którą można zastąpić również aplikacją z tego typu kostką

- Alkohol lub napoje wyskokowe 

- Kieliszki lub szklanki

- Żyg-miski - podczas gry naprawdę warto ją mieć obok siebie

Karty Edytuj

Karty dzielą się na następujące kategorie:

  • Character Card, Karta Postaci - 6 kart po jednej dla każdej przedstawicielki mane 6. Można na nie grać, lecz nie jest to konieczne. Każda z postaci posiada dwie unikalne zdolności - z danej zdolności można skorzystać raz na turę. W tym celu należy wypić ilość drinków podaną w kółku obok opisanej zdolności specjalnej.
  • Action Card, Akcja, Karta Akcji - niebieskie karty z Rainbow Dash w rogu. Działają natychmiastowo na gracza, który wyciągnął kartę.
  • Status Card, Status - pomarańczowe karty z Applejack w rogu. Są to karty z efektem dłuższym - w zależności jak jest opisana karta, efekt działa na gracza, który wyciągnął kartę przez kilka tur lub nawet do końca gry. Można je zniwelować za pomocą specjalnych kart, które w jakikolwiek sposób oddziałują na Statusy (np. karta każąca zabrać aktywne karty Statusów i rozdać graczom, którym się te karty zabrało, te, które chcemy im dać z zabranych).
  • Instant Card, Instant - różowe karty z Pinkie Pie w rogu. Są to karty, które gracz zachowuje dla siebie i może je wykorzystać w dowolnym momencie gry. Mają one charakter randomowych akcji - można ocalić siebie od picia, albo zmusić kogoś innego do picia.
  • Mandatory Card, Mandatory - fioletowe karty z Rarity w rogu. Jest to inna wersja kart Status - efekt działa na wszystkich graczy. Działają podobnie jak Statusy.

Zasady Edytuj

1. Na początku gry ustalcie, czy gracie na Karty Postaci. Jeżeli graczy jest max. 6, to gra na te karty ma sens, jeśli jest więcej to zrezygnujcie z tych kart.

2. Ustalcie, co dla was będzie oznaczała fraza "1 drink" - można grać na różne sposoby. Na kieliszki wódki, łyki piwa... możliwości jest wiele!

3. Przebieg tury:

- Gracz ciągnie kartę

- Czyta na głos opis karty

- Zastosowanie się do treści karty

- jeśli jest zadanie, to się je wykonuje, jeśli Instant to kartę zachowujemy na potem. Opis kart jest w sekcji Karty.

- Gdy karta zostanie zużyta, gracz odkłada ją na kupkę kart zużytych

4. Kwestia zrezygnowania z gry to też kwestia do ustalenia przez was - najczęściej jednak się gra na możliwość zrezygnowania z gry w dowolnym momencie.

5. Gracz odpada z gry jeśli:

- zrezygnował z gry - o ile tę zasadę wprowadziliście do gry

- zwymiotuje

- zezgonuje

6. Grę można wygrać na dwa sposoby - tutaj też musicie ustalić, na które zakończenie gracie:

- Pierwsza opcja to wygrywa każdy gracz, który dotrwa do końca talii

- Druga opcja to wygrywa gracz, który jako ostatni pozostanie na placu boju

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu