FANDOM

479957 292666457521317 176593540 n.png

Logo My Little Konwentu

My Little Konwent (MLK, MLKon) — pierwszy w Polsce konwent poświęcony z założenia tematyce My Little Pony. Odbył się on 25-26 listopada 2012 roku w Krakowie, na terenie Zespołu Szkół nr 10. Impreza, na którą przybyło 412 osób, została zorganizowana dzięki Fundacji R-Squad, przy pomocy czołowych reprezentantów Bronies Kraków.

Pod nazwą My Little Konwent rozumie się również cały cykl dorocznych imprez dla fanów MLP o randze konwentu, organizowanych na południu Polski, w którego skład wchodzą, oprócz pierwszego MLK, również Pony Con-Gress Cracow 2013 (pobocznie nazywany My Little Konwentem II i określany następcą jego pierwszej edycji[1]), My Little Konwent 2014 oraz planowany My Little Konwent 2015.

MLK 2015 było ostatnią imprezą z serii o tej nazwie. Od 2016 roku konwenty organizowane przez Fundację Canterlot noszą nazwę Pony Congress.

Nazewnictwo Edytuj

Nie jeden ponymeet w przeszłości posiadał wiele cech wspólnych z My Little Konwentem, jednakże dopiero ta impreza przełamała pewnego rodzaju barierę, która powodowała nazywanie największych, nawet kilkudniowych zjazdów bronies i pegasis ponymeetami, a nie konwentami (przykładowo IV Poznański Ponymeet, który trwał 3 dni na terenie szkoły i dwóch prywatnych posesji i również zawierał pokazy, prelekcje i inne atrakcje charakterystyczne dla konwentu).

Następcy Edytuj

Po sukcesie pierwszej edycji MLK postanowiono o tym, by powtórzyć imprezę rok później. Kolejny kucykowy konwent miał być imprezą o charakterze bardziej międzynarodowym. Wyrazem tego kierunku była m. in. zmiana nazwy na Pony Con-Gress Cracow 2013 oraz dwujęzyczne materiały promocyjne. Mimo to nie zrezygnowano z dopisania My Little Konwent II jako drugi człon nazwy, aby lepiej nawiązać do poprzedniego MLK.

Kolejnym krokiem miała być zmiana formuły imprezy. My Little Konwent miał wędrować po Polsce, podobnie jak konwent Polcon. Ponadto, krakowiacy próbowali powtórzyć w 2014 roku Pony Con-Gress jako imprezę stacjonarną w stolicy małopolski, odrębną od MLK, jednak plany te zostały zarzucone.

My Little Konwent 2014 odbył się w Bytomiu i został zorganizowany przez Fundację R-Squad, tym razem we współpracy ze Śląskimi Bronies. Kontynuowano ideę internacjonalizacji - ceremonia otwarcia była prowadzona w języku polskim i angielskim, przybyły również większe grupy bronies z innych krajów (Niemiec, Czech, Stanów Zjednoczonych). Pojawiło się wiele atrakcji anglojęzycznych.

Następna edycja kontynuuje ideę imprezy ruchomej - My Little Konwent 2015 ma się odbyć w Żywcu.

Przypisy Edytuj

  1. Opis wydarzenia: Druga edycja ogólnopolskiego konwentu dla fanów serialu "My Little Pony: Friendship is Magic", ponadto frazy My Little Konwent II użyto na banerach, w nazwie wydarzenia i na identyfikatorach uczestników, Druga edycja ogólnopolskiego konwentu dla fanów serialu "My Little Pony: Friendship is Magic"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki