FANDOM

Minimeet (kontaminacja słowa ponymeet oraz prefiksu mini - mały) — małe spotkania fanów serialu, zwykle dla bronies zamieszkujących tę samą miejscowość lub obszar, odbywające się w publicznie dostępnym lokalu (bar, pub, kawiarnia, restauracja), galerii handlowej, na świeżym powietrzu lub w prywatnym mieszkaniu. Czasami takie spotkania odbywają się ze względu na przyjazd kogoś z innego regionalnego fandomu.

Najczęstszą cechą minimeetów jest ich spontaniczność - są organizowane przy niewielkim nakładzie sił i środków oraz ogłaszane na lokalnych grupach, z niewielkim wyprzedzeniem. Pełnią przede wszystkim funkcję towarzyską i są okazją do wspólnego spotkania i spędzenia czasu przez fanów serialu mieszkających blisko siebie. Mają luźną formułę i przeważnie pozbawione są ścisłego scenariusza czy harmonogramu.

Minimeety tematyczneEdytuj

W niektórych fandomach wyróżnia się tez minimeety tematyczne, czyli skupiające się wokół jednej określonej z góry atrakcji, jak (dla przykładu) wspólne wyjście do kina. Kryterium ilości osób staje się wtedy drugorzędne, wiążaca jest nadal ograniczena organizaca i ilośc przygotowanych atrakcji. Może być także niewielkie wyprzedzenie czasowe i rozgłośnienie.

Pochodzenie Edytuj

Pojęcie to zostało wymyślone przez Madaka i po raz pierwszy zostało użyte we Wrocławiu - dotyczyło ono meetu, który odbył się w przerwie świątecznej w 2011 roku.

Uznanie Edytuj

Kategoria meetu jako minimeet jest uznawana w każdym fandomie lokalnym.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki