FANDOM

Mates - Brony z Legnicy, miejscowy działacz środowiskowy, jeden z polskich fandomowych raperów, youtuber. Do fandomu dołączył w 2015 roku, lecz zaktywizował się w 2016. Wielokrotnie podreśla swoje przywiazanie do środowiska i że stanowi ono dla niego bardzo istotną część sensu życia. Marzy o dużym i silnym lokalnym fandomie.

Twórczość Edytuj

Mates jest liderem Projektu Equestria, który wylansował takie utwory jak "Polski Fandom", "Kraina Marzeń" lub "Fallout Equestria". W jego kompozycjach uczestniczyło wielu znanych polskich lektorów, spikerów, fundubberów i muzyków, jak Dzyogas, Niepełnosprytna, Misiek200m, Dixie Rarity, Kekes czy Bejeden. Pomaga mu też BronySWAG. Twórczość Matesa jest dość pogodna i widać w niej fascynację kucykami. Klimatem wiele utworów nawiązuje do atmosfery panującej w serialu więc można uznać, że podobny rap mógłby istnieć w samej Equestrii.

Jednym z najbardziej znanych utworów projektu Equestria jest Legenda Everfree, w którym Mates jako narrator opowiada legendę o przerażającej istocie Gai Everfree znanej z filmu. W Mane 6 i Sunset Shimmer wcieliły się czołowe polskie fundubberki, zatem jest to jeden z przykładów współpracy polskiego środowiska artystycznego w większym projekcie.

Dodatkowe informacje Edytuj

  • Ulubionym kucykiem Matesa jest Pinkie Pie. Tak bardzo szanuje tę postać, że wręcz nie lubi, jak się ją przy nim krytykuje.
  • Julia Kołakowska-Bytner, a więc polski głos Pinkie Pie, zaprosiła go na imprezkę w trakcie panelu specjalnego a MECu i dała mu cukierka.
  • Nick pochodzi od imienia

Linki Edytuj

  • Kanał Projektu Equestria na YouTube

Więcej z Fandomu

Losowa wiki