FANDOM

Matura okładka.jpg

Kucykowa Matura — (tzw. "Matura z fandomu") specjalna wiedzówka w formie pisemnej, stylizowana na egzamin maturalny. Jej autorem i pomysłodawcą jest Spidi.

Zakresem obejmowała:

-kanon MLP (G4+Equestria Girls)

-fanon - rozkminki

-fanon - dorabianie brakujących treści

-fandom - ponymeety i ich organizatorzy, sławni bronies

-fandom - platformy komunikacyjne

-fandom - fanfiki

-fandom - muzyka

-fandom - grafika

Składała się zarówno z pytań zamkniętych (jednokrotnego wyboru), jak i otwartych, w tym pisemnych. Znalazła się też praca pisemna (rozprawka) z wyborem jednego z dwóch tematów.

Za autorem:

"Pytanie otwarte były warte dużo punktów. Chodziło o to, aby nagrodzić czyjąś motywację. Dało się tam łatwo nakopać punktów, ale wymagało to odrobiny wysiłku. Innymi słowy, te pytania ratowały tych, co mają stosunkowo niedużą wiedzę o fanonie i kanonie, ale potrafią się rozpisać i chcą zawalczyć. I w drugą stronę, ci, co nie podjęli wyzwania, nawet pomimo dobrego wypełnienia zadań zamkniętych dużo tracili."

Dotychczas przeprowadzone egzaminy Edytuj

12.03.2016 - Trójmiejski Ponymeet Wiosenny (egzamin "próbny"). Zdawało 12 osób. Najlepsze wyniki osiągnęli: roz, Radziu, Wonsz.

05.11.2016 - Trójmiejski Starlightmeet (egzamin "właściwy"). Zdawało 10 osób. Najlepsze wyniki osiągnęli roz, Jessi i Geralt of Poland.

Błędy Edytuj

W pierwszej edycji matury były dwa błędy:

Pierwszy dotyczył pierwszego wydanego polskiego fanfika w formie książkowej. Pierwszym był nie "Equestrip" autorstwa Psorasa, ale "Zegary" Albericha. Owo wydanie jest jednak mało znanym faktem, który uciekł autorowi arkusza.

Drugi dotyczył pytania o fandomy macierzyste wybranych osób zasłużonych dla polskiego fandomu. Odpowiedzią przyjęta za poprawną według Spidiego w przypadku osoby Lindsa była Warszawa, co znalazło uzasadnienie w fakcie, że Linds spędzał w tym fandomie najwięcej czasu i najwięcej tam działał, a wszelkie jego wyjazdy do innych fandomów lokalnych odbierane były przez część ludzi jako reprezentacja, delegatura Warszawy. Faktem jednak jest, że Linds wywodzi się z Górnego Śląska i jego pierwszym meetem był współorganizowany przez niego I Śląski Ponymeet (2011), który stanowił początek pierwszego fandomu lokalnego w południowej Polsce. Śląski fandom Linds potem regularnie odwiedzał do końca 2013 roku. Ponieważ słowo "macierzysty" można interpretować zarówno pod względem pochodzenia/startu, jak i przynależności, niejasnym staje się pojęcie fandomu macierzystego Lindsa. Sam Linds stwierdził że jego macierzystym fandomem są Bronies Tychy.

Linki zewnętrzne Edytuj

Arkusze uaktualnione, poprawione:

Matura z fandomu (pytania) PDF

Matura z fandomu (pytania) doc

Matura z fandomu (pytania i odpowiedzi) PDF

Matura z fandomu (pytania i odpowiedzi) doc

Więcej z Fandomu

Losowa wiki