FANDOM

Księżniczka Sawa
Maskotka Warszawa Bronies

Flaga.jpg
Flaga Warszawy Bronies z 1. wersją Sawy

Rasa Alicorn
Typ postaci Maskotka
Autor Eljonek
Źródło My Little Pony: Bronies/Pegasis Warszawa
Wygląd
Kolor sierści Kremowy
Kolor grzywy Czerwony z żółtymi pasemkami
Kolor oczu Zielony

CMSawa.png
Znaczek postaci

Księżniczka Sawa - OC będące maskotką Warszawa Bronies (widniejąca na herbie i fladze fandomu lokalnego) i My Little Pony: Bronies/Pegasis Warszawa oraz maskotką i patronką III Warszawskiego Ponymeetu oraz II Warszawskiego Ponymeetu dla Nowych.

Opis postaci Edytuj

Sawa jest alicornem sprawującym wraz z mężem - Księciem Warsem - władzę nad Warszawą z ramienia Księżniczek Celestii i Luny. Nie jest określony jej wiek - na pewno jest młodsza od Sióstr Księżniczek, ale może być w tym samym wieku bądź starsza od Księżniczki Cadance.

Jej cutie markiem jest legendarna warszawska syrenka na cześć, której kucyk otrzymał swoje imię.

Grzywa i ogon są ciemnoczerwone, przedzielone żółtymi pasemkami. Jest to nawiązanie do oficjalnych barw Warszawy, które w mieście są zaakcentowane m.in we fladze miasta oraz w barwach autobusów i tramwajów krążących po mieście.

Barwę oczu - zielony - można odnieść do faktu, że Warszawa jest najbardziej zieloną stolicą Europy. Tereny zielone stanowią ok. 25% powierzchni miasta.

Nieznane jest pochodzenie Sawy ani to, jak poznała Warsa. Wiadomo jedynie, że zakochała się w Warsie i w jego grodzie, co wpłynęło na jej decyzję o pozostaniu w Warszawie i chęci bronienia miasta, niczym legendarna syrenka warszawska.

Historia Edytuj

SawaSyrena.png

2. wersja Sawy.

Kucyk powstał przy okazji konkursu na kucyka Warszawy, ogłoszonego w maju 2012 roku na My Little Pony: Bronies/Pegasis Warszawa. Konkurs ogłoszono z racji, że nie stworzono ponyfikacji tego miasta. Nadesłano łącznie 4 prace, z czego dwie dotyczyły postaci stworzonej przez Eljonka:

  • Pierwsza wersja zakładała tylko wersję alicornową
  • Druga wersja zakładała wersję alicorna potrafiącego się zmieniać w syrenkę

3 czerwca na stronie fanpage'a rozpoczęto głosowanie, w którym Warszawscy Bronies i inni czytelnicy fanpage'a wybrali zwyciężczynię konkursu, którą ogłoszono 7 czerwca. Zwyciężyła pierwsza opcja postaci Eljonka.

Następnie zbierano propozycje na imię postaci i znów w wyniku wyborów wybrano imię - Sawa.

Postać początkowo była rozwijana, w końcu jednak na dłuższy okres pozostawiono samą sobie. Przypomniano sobie o niej dopiero pod koniec wakacji 2013 roku, gdy w Warszawie zaczęto debatę na temat pomysłu wykonania flagi Warszawy. Pewne grono ludzi wówczas zaproponowało wykorzystanie Sawy. Ostatecznie jednak z debaty wynikła dyskusja bez konkretnych decyzji. W międzyczasie Arpegius stworzył skucykowaną wersję herbu Warszawy umieszczając Księżniczkę Sawę w miejscu syrenki.

IdentWP.png

Identyfikator z 3. wersją Sawy.

Przy okazji III Warszawskiego Ponymeetu, przede wszystkim z powodu ww. debaty, postanowiono zaakcentować, że Warszawa posiada swoją ponyfikację i uczyniono z niej maskotkę meeta. Stworzono wówczas flagę warszawskiego fandomu (w wersji cyfrowej) dla wydarzenia meeta na Facebooku, Księżniczkę w pierwszej wersji zaakcentowano również na stronie meeta oraz w poradniku "Jak przedrzeć się przez Warszawę", potem na prelekcji "O historii warszawskiego fandomu". Na potrzeby ponymeetu Eljonek, współpracująca z Azarem przy tworzeniu identyfikatorów na imprezę, narysowała trzecią wersję Księżniczki Sawy, będącą pierwszą wersją stworzoną w innym stylu.

Ciekawostki Edytuj

MałaSawa.jpg

Sawa jako źrebię.

  • Sawa od 8 czerwca 2012 r. posiada własny fanpage na Facebooku dostępny tutaj.
  • 13 czerwca 2011 roku ogłoszono na ww. fanpage'u konkurs-loterię. By wziąć w nim udział trzeba było polubić i udostępnić wpis konkursowy na swojej tablicy oraz wysłać e-maila o treści "Princess SAWA". 24 czerwca ogłoszono 5 zwycięzców, którzy w nagrodę otrzymali jedyne istniejące na świecie przypinki z maskotką Warszawy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki