FANDOM

Książę Wars
Maskotka Warszawa Bronies

10374173 671474279574382 284265680 n.jpg

Rasa Kucyk ziemny
Typ postaci Maskotka
Autor Kojiro
Źródło Warszawa Bronies
Wygląd
Kolor sierści Kremowy
Kolor grzywy Jasny brąz
Kolor oczu Granatowe

Książę Wars - OC będące jedną z dwóch maskotek Warszawa Bronies.

Opis i historia postaci Edytuj

Wars jest kucykiem ziemskim, sprawującym władzę w Warszawie u boku Księżniczki Sawy, jego małżonki. Wiekowo starszy nieco od Shining Armora.

Uzyskanie tytułu księcia Edytuj

Wars był kiedyś biednym rybakiem łowiącym w Wiśle, co tłumaczy jego cutie mark - ryby. Pewnego wieczoru zawędrował do niego obcy kucyk, którego bez wahania przyjął pod swój dach, ogrzał i nakarmił złowionymi rybami. Gość okazał się być Księżniczką Luną. W podziękowaniu Księżniczka Luna oraz Księżniczka Celestia ofiarowały jemu tytuł szlachecki i ziemie warszawskie pod panowanie w imieniu księżniczek. Wkrótce po ich odejściu, zaczął na tych ziemiach powstawać gród, który później stał się Warszawą. Książę Wars prawdopodobnie nigdy więcej nie spotkał Księżniczek, ale przed ich odejściem złożył przysięgę wypełniania ich rozkazów, w razie gdyby jakieś przybyły.

Poznanie Sawy Edytuj

Nie wiadomo jak Wars i Sawa się poznali. Badacze ciągle badają sprawę. Na podstawie tego wyszło kilka teorii:

  • Teoria królewskiego pochodzenia Sawy mówi, że Sawa była krewną księżniczek. Teoria ta jednak została odrzucona, ponieważ Sawa zdecydowanie nie pochodzi od rodziny Celestii i Luny.
MałaSawa.jpg

Dowód przeczący drugiej teorii.

  • Teoria wodnego pochodzenia Sawy opiera się na legendzie o syrence warszawskiej. Wars zmęczony sprawowaniem władzy poszedł dla relaksu na łowienie ryb. Przez przypadek złowił księżniczkę syrenek, o imieniu Sawa, która zakochawszy się w księciu i jego grodzie, postanowiła w nim zostać i w razie niebezpieczeństw stawać w obronie mieszkańców. Jednakże ta teoria jest nieprawdziwa, ponieważ Sawa nie pochodzi od syrenek, na co istnieje dowód arta zdjęcia ukazującego Sawę jako malutką klaczkę.
  • Teoria Słoikowa mówi, że królewna Sawa podróżując po Europie, przejeżdżała przez gród Warsa, który tak ją urzekł, że postanowiła poznać władcę ziem. Książę Wars wywarł na niej na tyle duże wrażenie, że z czasem rozwinęła się z tego miłość. Sawa postanowiła pozostać w mieście i bronić go przed niebezpieczeństwami. Przysięgła wierność głównej patronce miasta - Lunie - oraz jej starszej siostrze, po czym została Księżniczką Warszawy. Teoria ta jednak nie ujawnia, skąd Sawa pochodziła.

Dlaczego jest to Teoria Słoikowa? Z racji Sawy jako przybysza do miasta. Słoikami obecnie określa się wszystkich ludzi emigrujących do Warszawy w celach zarobkowych lub edukacyjnych. Osoby te często jeżdżą do domu po jedzenie, ponieważ marudzą na ceny żywności w mieście.

  • Teoria przypadku mówi, że Sawa po prostu urodziła się i dorastała na ziemiach, które z czasem stały się włościami Warsa. Pewnego dnia Wars robiąc obchód po swych terenach spotkał Sawę. Wtedy to zrodziła się wielka miłość, która po miesiącach zaowocowała ślubem.

Historia stworzenia postaci Edytuj

Kiedy 7 czerwca 2012 roku wybrano Księżniczkę Sawę, a niedługo potem i jej imię, powstała idea stworzenia ponyfikacji Warsa. Pomysł jednak szybko został porzucony. W połowie maja 2014 roku Skradacz ogłosił przygotowania do wykonania arta, na którym mają się znaleźć wszystkie maskotki wszystkich regionów fandomowych Polski. Każdy region mógł wybrać dwie postacie. Stąd też Linds zorganizował wybory na ponyfikację Warsa. Nadeszły dwie propozycje:

  • Propozycja pierwsza, zwycięska, wykonana przez Kojiro
  • Propozycja druga, stworzona przez Majkarogo

Drogą ankiety przeprowadzonej w fandomie warszawskim, 25 maja 2014 roku wygrała praca Kojiro.

Ciekawostki Edytuj

  • Projekt propaganda-03.jpg
    Wizerunek Warsa oparty został na postaci Andrzeja Kmicica - bohatera filmu Jerzego Hoffmana Potop z 1974 roku, będący ekranizacją powieści Henryka Sienkiewicza. Postać tą zagrał Daniel Olbrychski.
  • Stowarzyszenie Warszawa Bronies chętnie odwołuje się w swoich działaniach do maskotek warszawskiego fandomu. Efektem tego w przypadku Księcia Warsa było stworzenie plakatu propagandowego zachęcającego do wstąpienia w szeregi organizacji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki