FANDOM

Poniższy artykuł jest częściowo żartem. Opisuje jedną z gier/kłótni fandomowych, w której bierze udział wiele osób z polskiego fandomu. To zjawisko okazało się parokrotnie istotne, dlatego jest warte opisania.

Kryzys Vistulianowy - konflikt pół żartem, pół serio, którego za symboliczny początek uznaje się Vistulian, a za koniec spotkanie po Warszawsko-Krakowskim Ponymeecie Integracyjnym. Stronami konfliktu było Tribrony i Warszawa, którzy organizowali Vistuliana.

Wojna obywała się głównie w internecie na memy i komentarze mające zniszczyć opór przeciwnika. Większość memów i twórczości antytribrońskiej zostało zmagazynowane na ostateczną bitwę, która jednak nie nadeszła, więc przeniesiono je do w warszawskiego archiwum.

Miejsca bitew i ważnych wydarzeń Edytuj

  • Ponymeety - głównie sobotnie w Warszawie oraz Vistulian, I Rocznicowy Lubelski Ponymeet, Warszawsko-Krakowski Ponymeet Integracyjny.
  • Facebookowe grupy fanowskie

Dowódcy Edytuj

Królestwo Trójmiasta Edytuj

Republika Warszawy Edytuj

  • Wlocz - Naczelny Wódz Republiki Warszawskiej i ARW
  • Nicu - Dowódca WKSW (Warszawskiego Komisariatu Spraw Wewnętrznych)
  • Chabrzak - Ważniejszy z generałów wojsk ARW

Przyczyny konfliktu Edytuj

Przyczyn konfliktu należy szukać w organizacji konwentu Vistulian. O ile konwent okazał się sukcesem, o tyle organizacja była, łagodnie mówiąc, trudna i nie przyjemna. Przez cały czas Warszawa znosić musiała naśmiewanie się z niej przez Trójmiasto, w tym żarty o aneksji warszawskiego fandomu i rzekomego braku jego aktywności, niesmaczne dowcipy z organizatorów warszawskich, czy zwalanie całej winy za wszelkie grzechy na Warszawę jako kozła ofiarnego. Po tych wydarzeniach stosunki warszawsko-trójmiejskie znacząco się pogorszyły, a większość osób protribrońskich w Warszawie stała się atribrońska lub nawet antytribrońska.

Pojawiły się też nieprawdziwe tezy o tym, że Tribrony zrobiło Vistuliana by oszukać Warszawę i zgarnąć duże pieniądze z organizacji, jednak te plotki dementowali organizatorzy z Warszawy.

Innym źródłem konfliktu miała być kłótnia o to, które miasto jest bardziej Lunarne.

Twórczość wojenno-propagandowa Edytuj

  • Powstał utwór "Marsz na północ!" wzorowany na "Rokoszu" Jacka Kaczmarskiego,
  • Powstało wiele memów naśmiewających się z Tribrony i sposobu ich organizacji (szczególnie z meetów prawie zorganizowanych),
  • Powstały nieliczne memy naśmiewające się z Warszawy,
  • Powstał plakat propagandowy zachęcający do wstąpienia do Stowarzyszenia Warszawa Bronies,
  • Powstał dokument będący wnioskiem o wizę wjazdową do Republiki Warszawy dla obywateli fandomów znajdujących się za północno-zachodnią granicę administracyjną terenu działalności Stowarzyszenia tj. terenów województw kujawsko-pomorskiego, pomorskiego oraz zachodniopomorskiego (z wyłączeniem Szczecina i jego otoczenia w promieniu 100 km).

Rozejm 5 września Edytuj

Na WKPI doszło do rozejmu kończącego konflikt Warszawsko-Tribroński. Ugoda kończąca konflikt znana jest jako Rozejm 5 września. Nie mylić z Postanowieniami z 5 września.

Postanowienia z 5 września Edytuj

Po Warszawsko-Krakowskim Ponymeecie Integracyjnym nastąpiło spotkanie organizatorów.z Krakowa (D'n'A i CMC), Warszawy (SWB), Trójmiasta (ST) oraz Lublina (SLB). Wynikiem spotkania były tzw. Postanowienia z 5 września 2015 roku o współpracy i wspólnej organizacji jednego dużego konwentu w Warszawie - Middle Equestrian Convention.

Epilog Edytuj

6 października 2015 roku Skradacz i Wlocz ostatecznie pogodzili się w imię współpracy międzyfandomowej. Cały konflikt był generalnie kolejną wielką wojną na memy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki