FANDOM

KopytTV

Kopyttv logo.png
Logo autorstwa Sosika

Język polski
Start działalności 12 września 2015
Zakończenie działalności 20 sierpnia 2016
Właściciel Kuracyja
KopytTV — pierwsza polskojęzyczna telewizja internetowa, poświęcona fenomenowi My Little Pony oraz jego fandomu. Stacja rozpoczęła nadawanie 12 września 2015 roku, dzień po zakończeniu działalności Radia Yay. W okresie 21 listopada - 12 grudnia działalność stacji była zawieszona. W dniu 20 sierpnia 2016 zakończyła działalność.

KopytTV nie było częścią żadnej grupy fanowskiej (pomimo dużych powiązań z fandomem warszawskim)

Pomysł Edytuj

Pomysł na telewizję internetową dla polskiego fandomu narodził się na forum MLPPolska, dokładniej - na shoutboxie, w marcu 2015, przy okazji mini-turnieju w Haxballa. Realizacji projektu podjął się Kuracyja. W jego zamyśle telewizja miała nadawać od czasu do czasu, puszczając wiadomości z fandomu oraz streamując fandomowe turnieje w gry komputerowe.

Kilka dni później światło dzienne ujrzało logo stworzone przez Sosika.

Pierwszą audycją był stream ze wspomnianego turnieju Haxballa. Następnego dnia jednak turniej został zawieszony z przyczyn technicznych, a o projekcie telewizji zapomniano.

Oficjalny start działalności Edytuj

Kuracyja powrócił do pomysłu kilka dni po Vistulianie, na którym upubliczniono decyzję makera i Mordecza o zakończeniu działalności fandomowego Radia Yay. Zamknięcie rozgłośni zaplanowano na 11 września 2015 roku, po dokładnie dwóch latach nadawania.
Ktvtech.jpg

Tak wygląda audycja od strony technicznej. Stan na 30.04. (screen: Kuracyja)

19 sierpnia na MLPPolska pojawił się temat rekrutacyjny do KopytTV. Podano datę startu - 12 września 2015 - oraz planowane elementy ramówki (wiadomości fandomowe, PMV, wywiady etc.). 30 sierpnia pojawił się artykuł na blogu For Glorious Equestria.

5 września na Warszawsko-Krakowskim Ponymeecie Integracyjnym wygłoszona została prelekcja dot. KTV. Opubliczniono jednocześnie stronę WWW, ramówkę i stronę na Facebooku.

Pierwsza audycja odbyła się zgodnie z planem, rozpoczęła się 12 września o 18:30 i trwała 53 minuty.

Problemy Edytuj

Już na samym początku zaczęły pojawiać się przeszkody - pomimo późniejszych zmian w regułach rekrutacji (i nawet obniżeniu progu wiekowego do 15 lat), zgłoszeń było bardzo mało - mimo iż reakcje o KTV są pozytywne.

Podczas pierwszej audycji pojawiło się kilka problemów:

  • czat dostał magicznego shadowbana[1] (jak to później Kura określił w oświadczeniu na fanpage KTV)
  • odczuwalne spadki przepustowości streamu
  • problemy z prawidłowym udźwiękowieniem (trzaski, zbyt mała głośność)
  • wiadomości "na żywca"

Oprócz trzasków mikrofonu udało się wyeliminować wszystkie błędy w drugiej audycji.

Zawieszenie działalności Edytuj

16 listopada w godzinach porannych na oficjalnej stronie na Facebooku Kuracyja ogłosił zawieszenie działalności telewizji do odwołania z powodów prywatnych. Audycja na dzień 21 XI została odwołana z powodów technicznych.

Mimo zawieszenia nadawania, fanpage KTV pozostawał aktywny "aby wszyscy widzieli, iż projekt nie umarł".

Powrót Edytuj

4 grudnia w godzinach wieczornych na oficjalnej stronie na Facebooku Kuracyja ogłosił wznowienie działalności. Pierwsza audycja po przerwie odbyła się 12 grudnia o godzinie 19:00[2] i trwała 2 godziny i 47 minut (włącznie z 30 minutowym przygotowaniem muzycznym), co czyni ją najdłuższą audycją KTV. Ogłoszono również drugą rekrutację i zapowiedziano brak audycji do stycznia 2016 ze względu na II Świąteczny Ponymeet[3], okres Bożego Narodzenia i Nowy Rok.

Zakończenie działalności Edytuj

20 sierpnia, rok po ogłoszeniu powstania, na fanpage'u KTV na Facebooku pojawiła się informacja o zakończeniu działalności telewizji w dniu 10 września 2016. Ostatnia audycja miała wystartować o 18:00[4], jednak negatywne opinie spowodowały, że audycję odwołano, przez co oficjalnie telewizja zakończyła działalność 20 sierpnia 2016 o 23:01.

"Kontrowersje" Edytuj

Na Wiosennym Łódzkim Ponymeecie na prelekcji Wlocza dot. polityki fandomu padł komentarz, iż nie ma z KTV kontaktu, a sama telewizja była "taka średnia". Autorem uwagi był były współtwórca Moich Małych Teorii. Kuracyja w odpowiedzi zapowiedział podjęcie działań mających dojść sprawiedliwości (KopytTV było patronem meeta).

"Obiecuję wam jedno - będzie gównoburza, jakiej w fandomie nie było."
— Kuracyja na FB KopytTV

Odpowiedzi były podzielone - jedni byli za, drudzy przeciw.

Wypowiedź, jak i cała prelekcja, zostały uwiecznione na nagraniu dostępnym na kanale FGE na YouTube. Film można obejrzeć pod tym adresem.

Ramówka Edytuj

Na dzień 22.09.15 w ramówce znajdowały się Wiadomości Fandomowe, Przegląd PMV, Przeróbki i Muzyka.

Ktv pirsza audycja.jpeg

Screen z pierwszej audycji 12.09 - na antenie fragment Slavic Review - Cutie Markless, widoczne logo w prawym górnym rogu oraz pasek informacji na dole

Fandoomu.

Wszystkie audycje (oprócz pokazywanych PMV i przeróbek) były autorstwa Kuracyji.

Skład Edytuj

W ostatnim dniu w skład KopytTV wchodzą m.in.:

Było dwóch grafików.

Pomoc w projekcie zadeklarował m.in. Nishi.

Ciekawostki Edytuj

  • Na zakończenie każdej audycji były pokazywane napisy (przekazujące, kto jest autorem którego filmiku etc). Co audycję na samym końcu pojawia się plansza pozdrawiająca wszystkich wieszczących false start bądź zapomnienie projektu. Kończy się ona słowami I co teras? :D
  • Po pokazaniu wszystkich plansz końcowych na pierwszej audycji została wyświetlona dodatkowa, upamiętniająca Radio Yay (które zakończyło działalność dobę wcześniej). Nie pojawiła się ponownie.
  • Rekordem widzów stacji w jednym momencie oglądających transmisję live było 30 osób. Ustanowiony został podczas audycji 12 grudnia.
  • Najdłuższa audycja trwała 2 godziny i 47 minut, rekord padł 12 grudnia.
  • Pierwotnie zamiast KopytTV Kura oraz Yax planowali stworzyć kolejną radiostację. Tuż przed opublikowaniem wymagań rekrutacyjnych do KTV Yax napisał, że radia nie będzie.
  • KopytTV deklarowało fandomową neutralność oraz brak zależności od jakiegokolwiek fandomu. Mimo to istniały powiązania z fandomem warszawskim.
  • Reklamy były darmowe.
  • Pierwszą reklamą była - notabene - reklama Stowarzyszenia Warszawa Bronies.
  • Podczas audycji 24 X Kuracyja pokazał, jak mniej więcej wygląda proces tworzenia audycji do KopytTV.
  • Najniższa frekwencja w czasie transmisji live wynosiła 2 osoby, podczas transmisji z dnia 14 XI.

Przypisy Edytuj

  1. Czyli ktoś coś pisze, a nikt tego nie widzi
  2. Oświadczenie Kuracyji na Facebooku z dnia 4 XI
  3. Brak drugiego streamera zmusił Kuracyję do odwołania audycji
  4. https://www.facebook.com/kopyttv/posts/1783557115224920

Więcej z Fandomu

Losowa wiki