FANDOM

Oc kra.png

Król Konimierz ze Smogiem, autorstwa Kaczego

Król Konimierz Wielki (zwany Krakiem) - oficjalny patron i kucykowy władca krakowskich bronies. Urzęduje na zamku wawelskim skąd dogląda swoich poddanych i dba aby dobrze im się żyło. Zasiada na tronie z kryształów soli z pobliskiej kopalni soli w Wieliczce. Towarzyszy mu na każdym kroku jego wierny "zwierzak" Smog Wawelski, który jest dość nietypową maskotką krakowskiego fandomu.

Wygląd postaciEdytuj

Konimierz jest to jednorożec o stalowym umaszczeniu i granatowo białej grzywie. Oczy koloru czerwonego. Ubrany jest w napierśnik rycerski oraz purpurowy płaszcz obszyty gronostajem. Na głowie nosi złotą koronę wysadzaną szlachetnymi kamieniami.

Symbolika PostaciEdytuj

  • Granatowo biała grzywa symbolizuje barwy Krakowa, które oznaczają czystość serca i wodę w Wiśle.
  • Stalowe umaszczenie nawiązuje do Huty im. T.Sendzimira, wokół której wyrosła Nowa Huta, obecnie jedna z największych dzielnic Krakowa.
  • Tron z kryształów soli jest obrazem dostatku i bogactwa. W czasach średniowiecznych sól była bardzo cenionym minerałem, a za rozbicie halitytu groziła kara śmierci.
  • Arras z pawimi piórami podobnie jak swoje rzeczywiste odpowiedniki ukazuje symbole nawiązujące do Krakowa.

CiekawostkiEdytuj

  • Projekt Konimierza był modyfikowany kilkukrotnie zanim uzyskał ostateczny wygląd.
  • Wygląd Króla został zaprezentowany po raz pierwszy na Krakowskim Pony Meet'cie 6.5
  • Jest to pierwszy OC grupy fandomowej, który zyskał swój głos. W rolę Konimierza wcielił się Mikołaj Klimek (aktor głosowy, który wcielił się m.in. w postać Króla Sombry).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki