FANDOM

II Warszawski Ponymeet

1. Duży Warszawski Ponymeet

Data 28 kwietnia 2012 r.
Miejsce Łazienki Teodozji Majewskiej

ul. Bednarska 2/4

Warszawa, Śródmieście

Organizator OleQ, TimJaw, TościkXD
Ilość uczestników 100-110
Klasyfikacja meeta Duży ponymeet (2012), Warszawski Ponymeet (2013)
Relacja For Glorious Equestria

II Warszawski Ponymeet (1. Duży Warszawski Ponymeet / Duży Ponymeet) - ponymeet o charakterze zorganizowanym, ponadregionalnym, który dzięki kooperacji OlQa, Tosta i TimJawa został zorganizowany w szkole średniej przy ul. Bednarskiej w dn. 28 kwietnia 2012 r. Zebrał on 100-110 osób, co od tego momentu, aż do III Warszawskiego Ponymeetu (26.10.2013) stanowił rekord warszawskiego fandomu.[1]

Preludium Edytuj

Warszawski fandom stosunkowo szybko się rozwijał. Zwykłe meety i minimeety, nazywane wówczas po prostu ponymeetami, odbywały się od pewnego momentu co tydzień. Pojawienie się pierwszych dużych eventów opartych na wynajmie sal i przygotowaniu atrakcji, programu itd. w Krakowie zaowocowało powstaniem pewnego naturalnego napięcia wokół kwestii, czy Warszawa, która od samego początku rywalizowała z Krakowem o rekord liczebności ludzi na ponymeetach, postanowi podnieść poprzeczkę podniesioną przez stolicę Małopolski.

Wydarzenie było również okazją do zaproszenia do siebie ludności spoza Warszawy, szczególnie z Łodzi, z którymi istniał Sojusz Warszawsko-Łódzki (Sojusz W-Ł) oraz do wykazania się OlQa, który już w styczniu przejął organizację ponymeetów po poprzednikach - przede wszystkim po Olhado. Poza Łodzią, Warszawę odwiedziły dwie osoby z krakowskiego fandomu - jeden z Rabki, drugi z Oświęcimia[2].

Atrakcje Edytuj

  • Konkurs wiedzy o serialu - zwycięzca: Big Brony,
  • Kucykowa wersja konkursu "Jaka to melodia?" - zwycięzca: Deveel,
  • Muffinki TimJawa - za narysowanie kucyka i okazaniem go TimJawowi, można było uzyskać muffinkę,
  • Pokaz walki oraz warsztaty uzbrojenia i historii - zorganizowane przez Fluttersławię, która w ramach Sojuszu W-Ł pełniła również rolę ochrony na wydarzeniu,
  • Sala muzyczna,
  • Sala projekcyjna - początkowo oglądano w niej odcinki serialu, później było wspólne granie w gry, m.in w SCP-087,
  • Warsztaty artystyczne,
  • "Zostań kucem" - konkurs na najciekawsze odpowiedzi na pytania typu "Co by było gdyby... ", z akcją ulokowaną w Equestrii. Zwycięzca: Lionorm

Poza oficjalnymi częściami programu, na wydarzeniu doszło również do wspólnego zamawiania pizzy, dodatkowo niektórzy uczestnicy pojawili się na wydarzeni z gitarami, na których grywali.

Klasyfikacja i nazwa ponymeeta Edytuj

Zgodnie z ówczesną klasyfikacją warszawską, był to tzw. duży ponymeet/duży meet, co znalazło odzwierciedlenie w nazwie wydarzenia. Odnoszono to do faktu, że wydarzenie to zawierało m.in. większą organizację, program, większą powierzchnię użytkową. Od samego początku było wiadomo, że wydarzenie to stanie się największym dotychczasowym wydarzeniem w warszawskim fandomie.

Nigdy jednak nie istniała oficjalna klasyfikacja ponymeetów. Pojawienie się w kolejnych latach długiej, wg niektórych przesadzonej i zbyt rozdrobnionej, klasyfikacji ponymeetów wg Tribrony i próby podporządkowania warszawskiego fandomu tejże klasyfikacji skłoniła do spisania klasyfikacji potocznie obowiązującej w Warszawie i przemyśleń na temat, czy ten podział nadal w warszawskim fandomie wygląda tak samo, czy może jednak uległ pewnej ewolucji. Tak wyklarowała się nieoficjalna, warszawska klasyfikacja meetów, obowiązująca do dziś. W jej efekcie, wydarzenie tutaj opisywane zmieniło rangę na Warszawski Ponymeet.

W 2013 r., podczas organizacji kolejnego dużego wydarzenia w Warszawie, organizatorzy ówcześni - OleQ, Linds i Prins - postanowili o nazwaniu eventa III Warszawskim Ponymeetem. Linds, który na tym wydarzeniu przygotował prelekcję pt. Historia warszawskiego fandomu, jako pierwszy określił opisywane w tutejszym artykule wydarzenie II Warszawskim Ponymeetem, co zostało przyjęte przez tłum bez wyrazu sprzeciwu. Argumenty, jakie przemawiały za przyjęciem tegoż rozwiązania:

  • Przez długi czas zaniedbano liczenie ponymeetów, zaś momentami burzliwa historia warszawskiego fandomu doprowadzała do organizowania tzw. kontr-meetów. Dodatkowo doszły Warszawskie Minimeety Okolicznościowe,
  • Określenie "Duży Meet" w pewnym momencie zniknął z oficjalnej nomenklatury, istniał jedynie w mowie potocznej, wewnątrz warszawskiego fandomu. Poza nim, wydarzenie to nazywano po prostu "warszawskim meetem", bądź "meetem w Warszawie",
  • Duże ponymeety w warszawskim fandomie były traktowane jako pewnego rodzaju święta, wydarzenia szczególne. Stąd bazując na pomyśle m.in Łodzi i Poznania, uznano, że warto numerację zachować dla wydarzeń szczególnych,
  • II Warszawski Ponymeet stanowił kamień milowy w rozwoju warszawskiego fandomu. I Warszawski Ponymeet był pierwszym wydarzeniem w tymże fandomie, wydarzeniem założycielskim. Kolejne ponymeety bywały różnorodne, wnosiły pewne zwyczaje i ściągały coraz więcej ludzi, jednakże opierały się generalnie na podobnych mechanizmach, czyli spotkaniu w Paradox Cafe, porobieniu czegoś wspólnie i ewentualnie jeszcze na wyprawie do D.H. Smyk po figurki kucyków. Nie raz przybywały pojedyncze osoby z innych regionów Polski. Jednakże II Warszawski Ponymeet wyniósł warszawskie ponymeety na wyższy poziom i jeszcze bardziej niż wcześniej, otworzyły ten fandom na osoby przyjezdne z innych fandomów lokalnych.

Cytaty z wydarzenia Edytuj

"Weno, przybywaj! ~ TimJaw

"Stay awesome Warsaw... " ~ Prins

Ciekawostki Edytuj

  • W budynku, w którym była szkoła, na jednej z tablic widniał napis Jęków bożych pyta. Wbrew pozorom z napisem fandom nie miał nic wspólnego,
  • Budynek, w którym odbywało się wydarzenie jest obiektem historycznym - są to Łazienki Teodozji Majewskiej. Zbudowane w 1832-1835 wg proj. Alfonsa Kropiwnickiego na potrzeby Komory Wodnej, pobierającej opłaty za przejazd mostem nad Wisłą. Od 1840 mieściła się tu łaźnia. Właścicielka oferowała kąpiele parowe zbiorowe i indywidualne, ziołowe, żelazne, siarczane, a także mieściła się tu świetna jadłodajnia. W czasie wojny częściowo zniszczony, po 1945 budynek został odbudowany i rozbudowany,
  • Obecnie budynek należy do Wydziału Dziennikartwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz uniwersyteckie Akademickie Radio Kampus.

Przypisy Edytuj

  1. Możliwe, że rekord ten był tylko do czasu I Otwockiego Ponymeetu, czyli o ok. pół roku krótszy. Brak jednak informacji o tym, ile osób przyciągnęło to wydarzenie, więc naturalnym staje się oparcie wniosku o następny przekroczony rekord.
  2. Trudno stwierdzić, czy Oświęcim wlicza się do Śląskich Bronies, czy do Bronies Kraków. Przedstawiciele tego miasta równie aktywizowali się w obydwóch fandomach. W artykule przypisano więc do Krakowa na podstawie położenia miasta Oświęcim w woj. małopolskim, po drugiej stronie Wisły.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki