FANDOM

Bronies Twilight

Flaga
Flaga
[1]
Data założenia 10 grudnia 2013
Stolica Gdańsk i Gdynia (Tribrony), Warszawa, Kraków
Patron Twilight Sparkle
Członkowie
[09.2014]
600
• Organizatorzy:3
Forma działalności Grupa facebookowa
Grupa FB

Bronies Twilighttematyczna grupa facebookowa, skupiająca fanów Księżniczki Twilight Sparkle oraz twórczości o niej traktującej. Organizuje również ponymeety, za co odpowiadają ambasadorzy grupy, mianowani na poszczególne miasta.

Założycielem i szefem administracji grupy jest trójmiejski brony, Mkxd.

Powstanie grupy i przyjęcie w fandomie Edytuj

Początki.png

Okoliczności założenia grupy

Grupa została założona 10 grudnia 2013 roku z inicjatywy trójmiejskich bronies, Mkxd i Michasia, w następstwie stworzenia pierwotnego tła grupy przez tego drugiego (patrz ilustracja).

"Napisałem do Mk, że zawsze można założyć Bronies Twilight, a parę minut później przysłał mi zaproszenie do grupy, którą teraz kierujemy."
— Michaś

Początkowo grupa składała się wyłącznie z bronies z Trójmiasta, ale po zastosowaniu nieograniczonej wojny spamowej przez Mkxd, objęła także ludzi z innych miejscowości. W przeciwieństwie jednak do niektórych grup facebookowych nie stosowała metody zapraszania każdego kto się trafił, do grupy dołączały jedynie osoby faktycznie chętne lub osobiście zaproszone przez założycieli z jakiegoś konkretnego powodu. Takie podejście pozwoliło uniknąć problemów typowych dla bardzo licznych grup facebookowych, takich jak spam, czy częste i bezcelowe kłótnie.

Pierwotnie grupa została przyjęta jako kolejny bezsensowny twór powstały na fali ówczesnych wydarzeń podziału grup facebookowych Bronies Polska, później traktowana jako ciekawostka, by ostatecznie wraz z rosnącą popularnością, oraz aktywnością "na żywo" zostać uznaną za pełnoprawną część fandomu. Oficjalnie za moment uzyskania takiego statusu można przyjąć tribroński Ambermeet, po którym BT przestało być postrzegane negatywnie także poza Tribrony.

Grupy satelickie Edytuj

Niemal natychmiast po powstaniu grupy pojawiły się założone, nieraz w celach prześmiewczych, grupy związane z innymi postaciami z serialu: Bronies Rainbow Dash, Bronies Applejack, Bronies Pinkie Pie, Bronies Fluttershy oraz Bronies Rarity (wymienione w kolejności powstawania).

Niestety jednak grupy te ogólnie nie podzieliły masowego sukcesu BT i nie wszystkie przetrwały w obecnej formie do dziś. Obecnie we wszystkich jednym z administratorów jest Mkxd i/lub Michaś, najliczniejsza z nich, Bronies Rainbow Dash, liczy 325 członków, zaś najmniej liczną jest Bronies Pinkie Pie (100). Grupy te zazwyczaj wykazują się mniejszą aktywnością, ale są lubiane przez ich użytkowników.

Symbolika Edytuj

Spotkania grupy zazwyczaj łatwo jest zauważyć, dzięki obecności charakterystycznej flagi. Flaga powstała w wyniku trójmiejskiego zamiłowania do flag, oraz tego, że jedną z przyczyn powstania grupy był pierwotny projekt flagi Twilight, pokazany Mkxd przez Michasia. Celem wyboru wzoru flagi na grupie zostało przeprowadzone głosowanie, w którym zwyciężył projekt autorstwa Mkxd. Obecnym obowiązującym wzorem flagi do druku jest wersja zwektoryzowana  w ramach prezentu dla grupy przez Skradacza.

Flagi regionalne (poszczególnych ambasad spoza Trójmiasta) powstają przez dodanie do wzoru flagi odpowiedniej regionalnej maskotki. Teoretycznie grupa wybrała również wzór flagi wojskowej, jednakże ostatecznie projekt nie został wydrukowany i jest prawdopodobnym, że jeśli takowa powstanie, to z innego wzoru.

W planach jest również m. in. stworzenie oficjalnej naszywki oraz przypinek, jednak należy tu zauważyć, że grupa w rzeczywistości nigdy nie wybrała jednego jedynego logo, dlatego w tej chwili jedynym oficjalnym elementem symboliki jest flaga.

Działalność i plany rozwoju Edytuj

Podstawowym elementem działalności jest grupa facebookowa, dzieląca się obrazkami, ale też i muzyką i filmami/filmikami, fanfikami, bardziej lub mniej istotnymi newsami, spostrzeżeniami czy nawet spoilerami. Nie cała zawartość musi być związana z Twilight, jednak bardzo rzadko grupa odbiega od niej na dłużej. Od czasu do czasu organizowane są również mniejsze lub większe dyskusje. Charakterystyczna dla działalności grupy jest momentami demonstracyjna demokracja, objawiająca się pojawiającymi się ankietami w sprawach bardziej (zmiana tła grupy, czy decyzje co do wzoru określonego insygnium) lub mniej istotnych.

Jednakże Bronies Twilight prowadzi również działalność poza Facebookiem, organizując meety, bądź wystawiając się jako część większych spotkań.

Administracja grupy ciągle patrzy naprzód i planuje w tej chwili kilka mniejszych lub większych projektów, między innymi skompletowanie symboliki, czy wykształcenie kompletnej struktury osobowej i protokołów, co pozwoliłoby na samodzielną organizację większych meetów wycelowanych konkretnie w grupę fanów Twi.

"Naturalnie to nie są nasze jedyne plany, jednak na razie większa część projektów pozostaje tajna, ponieważ chcemy je dopracować i wcielić w życie dopiero kiedy uznamy, że będą miały odpowiedni poziom i efekt. Powiem jedynie, że będziemy się chcieli zbliżyć do idei jaką naszym zdaniem powinna reprezentować grupa księżniczki Twilight."
— Michaś

Obecnie działające ambasady Edytuj

  • Trójmiasto (założycielska) - kierowana przez Mkxd, zorganizował trzy meety
  • Kraków - powierzona Veriusowi, zorganizował dwa meety
  • Warszawa - powierzona Ян Аконом, zorganizował dwa meety

Ciekawostki Edytuj

  • Od 24 stycznia 2014 roku na grupie nie wolno wstawiać clopów, chyba że jako odopwiednio otagowane zewnętrzne linki. Wynika to z faktu że fakt przekroczenia 100 użytkowników zaświętowano pojawieniem się nagle dużej ich ilości, co wywołało oburzenie wśród niektórych, a jako że grupa jest otwarta na ludzi w każdym wieku i o różnych upodobaniach, to celem uniknięcia takich sytuacji w przyszłości zakazano tego typu grafik.
  • Pomimo faktu, iż część kierownicza grupy raczej należy do fanów księżniczki nocy, oficjalnie grupa jest neutralna, ze względu na różne preferencje jej członków. Poza tym celem grupy nie jest uczestniczenie w podziałach i konfliktach.
  • Grupa dostała błogosławieństwo od Lindsa na Ambermeecie.
  • Teoretycznie grupa nie ma jeszcze obranego logo, jednak wiadomo już, że będzie nim obrazek narysowany przez Mkxd, który obecnie jest w fazie niezbędnych dostosowań.
  • Spośród czterech administratorów jeden nienawidzi clopów, a jeden je uwielbia.
  • Regulamin nie powstawał jako jeden spójny tekst, a jako luźne zdania, później dopiero scalone, skorygowane i wystylizowane.
  • W razie potrzeby główni organizatorzy w Tribrony zlecają organizację części lub całości meeta/reprezentacji Mkxd, co automatycznie skutkuje faktem, iż część wydarzeń w Trójmieście odbywa się pod patronatem Bronies Twilight. Nawet jeżeli nie jest bezpośrednio związane z grupą.
  • Flaga w Trójmieście często przemieszcza się związana charakterystycznym zielonym wełnianym szalikiem Michasia, zabezpieczającym ją przed rozwinięciem się i zabrudzeniem lub zniszczeniem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki