FANDOM

Bronies Toruń

Data założenia Marzec 2012
Stolica Toruń
Patron Księżniczka Luna
Członkowie
[14.01.2014]
133
Forma działalności grupa fandomowa
Grupa FB

Bronies Toruń (niegdyś również Dashuń) — toruński fandom My Little Pony.

Historia Edytuj

Pierwsze próby zorganizowania Toruńskiego fandomu datowane są na wiosnę 2012 roku, kiedy to odbyło się kilka meetów, na każdy z nich stawiły się tłumy (w porywach do 4 osób).

Grupa na facebooku wystartowała 13 czerwca 2012 roku za sprawą Bonifacusa. Grupa szybko nawiązała współprace z Bydgoskim odpowiednikiem, wysyłając delegację na tamtejszy meet odbywający się 7 lipca 2012 roku.

Od 2012 roku grupa Bronies Toruń przygotowała również panele poświęcone tematyce kucykowej na lokalne konwenty (Copernicon 2012, Copernicon 2013 oraz Omakai 2012) oraz organizowała własne meety, na które wbrew ogólnie panującej opinii nawet ktoś przychodzi.

Liczebność grupy wzrosła do ponad 130 członków (styczeń 2014) z czego pewien odsetek nawet mieszka w Toruniu.

Patronką grupy jest Księżniczka Luna, co uzasadnione jest faktem, iż Toruń poza piernikami i pewnym radiem o mocno religijnych podtekstach słynie z Mikołaja Kopernika, który był astronomem, który się w gwiazdy lubił gapić. Przez pewien czas patronką miała być Rainbow Dash ale po dogłębnej analizie i dyskusjach Adalbertus stwierdził, że Luna będzie lepsza (ale nadal jesteśmy demokracją).

Ważniejsze wydarzenia z historii grupy

Bydgoski ponymeet 7 lipca 2012Edytuj

Nawiązanie stosunków dyplomatycznych z bratnią grupą w Bydgoszczy .

Copernicon 2012Edytuj

Grupa przygotowała panel o kucykach na festiwalu fantastyki Copernicon, który odbył się w dniach 5-7 października 2012 roku. Sala była pełna. Dosłownie. Ludzie siedzieli na ludziach. I mieliśmy ciasto.

Omakai 2012Edytuj

W dniach 17-18 listopada odbył się konwent kultury japońskiej OMAKAI, na którym grupa przygotowała stosowny tematyczny panel. Było tez trochę RPowania.

I Zorganizowany Toruński PonymeetEdytuj

Formalnie V Toruński ponymeet, również znany pod nazwą 'Pierwszy Toruński meet, za którego organizacje zabrał się Adalbertus' odbył się 8 grudnia 2012 roku. Był pierwszym spotkaniem na potrzeby którego wynajęta została sala w Instytucie Fizyki UMK. Na meet zjechało wielu fanów z całej Polski. Plan spotkania składał się z kilku konkursów, warsztatów rysunkowych oraz oglądania nowego odcinka.

II Zorganizowany Toruński PonymeetEdytuj

27 kwietnia 2013 roku odbył się II Zorganizowany Toruński Ponymeet. Organizatorem był Adalbertus. W ramach meetu odbyła się dyskusja na temat fandomu i jego przyszłości oraz wyprawa na pizzę połączoną ze zwiedzaniem toruńskiej starówki. Meet oprócz tubylców nawiedziły jeszcze delegacje z Tribrony, Bydgoszczy, Olsztyna i Warszawy.

Copernicon 2013Edytuj

W dniach 13-15 września odbyła się kolejna odsłona festiwalu fantastyki Copernicon, na której grupa Bronies Toruń przygotowała szereg atrakcji (w tym zjednoczyliśmy siły z przyjezdną grupą z Pinkoszczy). W skład kucykowych atrakcji wchodził panel o bronies, sesja RP, panel z kucykami dla najmłodszych, pogadanka o fandomie oraz panel o zagranicznych fanficach.

III Zorganizowany Toruński PonymeetEdytuj

Odbył się 15 listopada 2013 roku w wynajętej sali w Instytucie Fizyki UMK, wśród atrakcji były dyskusje, konkursy i obowiązkowe rysowanie kucyków.  

Więcej z Fandomu

Losowa wiki