FANDOM

Bronies Poznań

Flaga Herb
Flaga Herb
Bronies Poznań
Data założenia 2.12.2011 (I meet)
16.01.2012 (grupa FB)
Stolica Poznań
Patron Księżniczka Luna
Maskotka Lemur (maskotka)
Maltanka (oficjalne OC)
Członkowie
[11.2016]
295
• Artyści: 6
• Organizatorzy:8
Forma działalności grupa
Grupa FB

Bronies Poznań (znany również jako Lunań) — fandom lokalny obejmujący Poznań oraz obszar woj. wielkopolskiego od Nowego Tomyśla, przez Gostynin i Jarocin, aż po Konin z Wielkim Księstwem Sycewskim, a także kawałek pogranicza woj. lubuskiego i wielkopolskiego. Powstał 16 stycznia 2012 roku, jako szósta grupa lokalna w Polsce.

Poznań jest jedynym miastem fandomowym posiadającym Maskotkę Miasta w innym znaczeniu niż kucyk symbolizujący miasto. Jest nim Lemur.

HistoriaEdytuj

I Poznański Ponymeet Edytuj

  • [IPP] Zdjęcie grupowe
  • [IPP] Babeczki w Cupcake Street
  • [IPP] Stuknięcie babeczkami!

Pierwszy meet w Poznaniu odbył się 3 grudnia 2011 r., wzięła w nim udział niewielka liczba osób, a informacja o meecie pojawiła się na blogu FGE. Organizatorem meetu był MachVolt. Meet rozpoczął się w KFC przy ul. Mieszka I. Następnie przeniósł się do Pestki oraz Plazy. Zwiedziliśmy Smyka, oraz dział zabawkarski Carrefour, gdzie kilka osób nabyło blindbagi. Na koniec pojachaliśmy do centrum do nieistniejącego już Cupcake Street mieszczącego się przy ulicy 27 grudnia, gdzie objadaliśmy się babeczkami :)

II Poznański Ponymeet Edytuj

Drugi meet odbył się w styczniu 2012 r. Frekwencja była już znacznie większa niż poprzednio, uczestniczyli w nim goście z Krakowa i Wrocławia. Krótko po meecie została założona grupa na facebooku. Meet został zorganizowany przez MachVolt.

III Poznański Ponymeet Edytuj

Trzeci meet odbył się w dniach 17-18 lutego 2012 r. Tym razem udział wzięli członkowie fandomów z całej Polski i program meeta obejmował maraton, przedstawienie się uczestniczących Bronies, a następnie impreza. Meet został zorganizowany dzięki uprzejmości Warwicka, a także p0n3.

IV Poznański Ponymeet Edytuj

Czwarty meet odbył się w dniach 13-15 lipca 2012 r. Pobito w nim dotychczasowy rekord frekwencji - 131 osób. Teren meeta podzielono na dwie części - szkołę i budynek, w którym nocowano. W szkole odbywały się panele rysownicze itp, a w części noclegowej, konkursy karaoke, i także Guitar Hero. Organizatorami IV Poznańskiego byli: Warwick, p0n3, Ked, Azumi, Mach, Qtz.

532068 385699904812866 1127456072 n.jpg

Zdjęcie z IV Poznańskiego.

Pozostałe meety Edytuj

Fandom poznański często spotyka się w mniejszym gronie, z reguły co tydzień-dwa tygodnie, gdzie większość spotkań organizuje Lemur lub Kosa . Częstym miejscem w którym Bronies z tego miasta się spotykają to Poznań City Center, Stary Browar, a także od niedawna Long Play Pub.

Maltanka.jpg

Maltanka autorstwa MachVolt

Osoby związane z Poznaniem Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Bronies Poznań jako pierwszy stworzył kucykową wersję herbu swojego miasta.
  • Bronies Poznań jako pierwsza grupa stworzyła własną flage.
  • Bronies Poznań jako pierwsze wybrało maskotkę miasta. 

Związane z Poznaniem Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki