FANDOM

Bp tło.jpg

Okładka grupy Bronies Polska prowadzonej przez Mkxd

Bronies Polska — grupa facebookowa, która z założenia ma łączyć wszystkich polskich bronies. Obecnie nazwą Bronies Polska posługuje się kilka grup, z których największa i najaktywniejsza jest prowadzona przez Mkxd.

Historia Edytuj

543515 329478950455480 365698475 n.jpg

Okładka najstarszej grupy Bronies Polska. To równoczesnie jedno z pierwszych przedstawień ogólnopolskiej maskotki, Queen Poland

16 września 2011 roku powstał facebookowy fanpage MLP:FIM Bronies Polska, administrowany m.in przez Deepshallowa i Angela. Z czasem administratorzy stwierdzili, iż z powodu stałego napływu bronies, fanpage nie nadaje się do prowadzenia dyskusji i w styczniu 2012 roku stworzyli grupę Bronies Polska. Odtąd fanpage został przeznaczony wyłącznie do publikowania newsów i taką rolę zachował do dnia dzisiejszego.

Grupa dosyć szybko dobiła do liczby ponad 1000 członków. Niestety, brak selekcji i częste usuwania postów przez administrację doprowadziły do kłótni między administratorami a niektórymi użytkownikami, którym nie podobało się, że ktoś kasuje ich posty i rozdaje bany. Toksyczna atmosfera stopniowo narastała.

W październiku 2013 roku, gdy napięcie sięgnęło zenitu, ówczesny szef administracji grupy, Gorzałt, postanowił uporządkować Bronies Polska. Jednym z elementów strategii miało być utajnienie grupy na czas reform, by zatrzymać dopływ nowych członków. Niestety, fatalnym skutkiem tej decyzji było permanentne utajnienie grupy - nie można bowiem odtajniać grup, które mają więcej niż 250 członków.

1377008 723468651000220 1497378999 n.jpg

Pierwsza okładka rebelianckiej grupy Bronies Polska, utworzonej tuż po utajnieniu starej grupy

Sytuacja na grupie w jednej chwili przemieniła się ze złej w dramatyczną. Aby uratować największą platformę komunikacji polskich bronies, administracja próbowała utworzyć nową grupę pod własnymi auspicjami, mającą zastąpić utajnione Bronies Polska, o tej samej nazwie. Pojawiła się również oddolna inicjatywa użytkowników, którzy nie zgadzali się z zasadami panującymi dotychczas w ogólnopolskiej grupie. Utworzona została kolejna, trzecia już grupa o nazwie Bronies Polska, z założenia zrywającą ciągłość ze starą grupą, posiadającą nowe zasady i nowy skład administracji. Rozłam w starej administracji oraz niewielka popularność decyzji podejmowanych przez nią przed utajnieniem grupy przyczyniła się do sukcesu rebelianckiej grupy. Najstarsze Bronies Polska zostało opuszczone, zaś grupa mająca kontynuować jej zasady - rozwiązana. Większość aktywnych polskich bronies przepisała się do grupy rebeliantów.

Polish bronies logo by veronica29pl-d6rru5g.png

Okładka grupy Bronies Polska prowadzonej przez Rasiaka

Tryumf nowego Bronies Polska nie trwał jednak długo. Niezgodności w łonie młodej administracji spowodowały, że i ta grupa skończyła jako utajniona. Mniej więcej w tym czasie została założona kolejna grupa, tym razem przez Rasiaka, i to ona przejęła rolę dominującej.

Oryginalna, najstarsza grupa Bronies Polska, wskutek wielu okoliczości została odtajniona. Obecnie znajduje się ona we wspólnym zarządzie Tribrony i Bronies Twilight. Obecnie jest ona najaktywniejszą grupą ogólnopolską.

Stan obecny Edytuj

Najważniejsze grupy noszące nazwę Bronies Polska:

  1. Najstarsza grupa - bardzo aktywna, w zarządzie Tribrony i Bronies Twilight
  2. Grupa mająca kontynuować tradycję najstarszej grupy - nie istnieje
  3. Grupa rebeliancka - istnieje, utajniona i nieaktywna
  4. Grupa Rasiaka - istnieje, mało aktywna

Kontrowersje Edytuj

Według niektórych Bronies Polska jest synonimem bałaganu, zawsze największego pośród wszystkich narodowych grup.

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki