FANDOM

Bp tło

Okładka grupy Bronies Polska prowadzonej przez Mkxd

Bronies Polska — grupa facebookowa, która z założenia ma łączyć wszystkich polskich bronies. Obecnie nazwą Bronies Polska posługuje się kilka grup, z których największa i najaktywniejsza jest prowadzona przez Mkxd.

Historia Edytuj

543515 329478950455480 365698475 n

Okładka najstarszej grupy Bronies Polska. To równoczesnie jedno z pierwszych przedstawień ogólnopolskiej maskotki, Queen Poland

16 września 2011 roku powstał facebookowy fanpage MLP:FIM Bronies Polska, administrowany m.in przez Deepshallowa i Angela. Z czasem administratorzy stwierdzili, iż z powodu stałego napływu bronies, fanpage nie nadaje się do prowadzenia dyskusji i w styczniu 2012 roku stworzyli grupę Bronies Polska. Odtąd fanpage został przeznaczony wyłącznie do publikowania newsów i taką rolę zachował do dnia dzisiejszego.

Grupa dosyć szybko dobiła do liczby ponad 1000 członków. Niestety, brak selekcji i częste usuwania postów przez administrację doprowadziły do kłótni między administratorami a niektórymi użytkownikami, którym nie podobało się, że ktoś kasuje ich posty i rozdaje bany. Toksyczna atmosfera stopniowo narastała.

W październiku 2013 roku, gdy napięcie sięgnęło zenitu, ówczesny szef administracji grupy, Gorzałt, postanowił uporządkować Bronies Polska. Jednym z elementów strategii miało być utajnienie grupy na czas reform, by zatrzymać dopływ nowych członków. Niestety, fatalnym skutkiem tej decyzji było permanentne utajnienie grupy - nie można bowiem odtajniać grup, które mają więcej niż 250 członków.

1377008 723468651000220 1497378999 n

Pierwsza okładka rebelianckiej grupy Bronies Polska, utworzonej tuż po utajnieniu starej grupy

Sytuacja na grupie w jednej chwili przemieniła się ze złej w dramatyczną. Aby uratować największą platformę komunikacji polskich bronies, administracja próbowała utworzyć nową grupę pod własnymi auspicjami, mającą zastąpić utajnione Bronies Polska, o tej samej nazwie. Pojawiła się również oddolna inicjatywa użytkowników, którzy nie zgadzali się z zasadami panującymi dotychczas w ogólnopolskiej grupie. Utworzona została kolejna, trzecia już grupa o nazwie Bronies Polska, z założenia zrywającą ciągłość ze starą grupą, posiadającą nowe zasady i nowy skład administracji. Rozłam w starej administracji oraz niewielka popularność decyzji podejmowanych przez nią przed utajnieniem grupy przyczyniła się do sukcesu rebelianckiej grupy. Najstarsze Bronies Polska zostało opuszczone, zaś grupa mająca kontynuować jej zasady - rozwiązana. Większość aktywnych polskich bronies przepisała się do grupy rebeliantów.

Polish bronies logo by veronica29pl-d6rru5g

Okładka grupy Bronies Polska prowadzonej przez Rasiaka

Tryumf nowego Bronies Polska nie trwał jednak długo. Niezgodności w łonie młodej administracji spowodowały, że i ta grupa skończyła jako utajniona. Mniej więcej w tym czasie została założona kolejna grupa, tym razem przez Rasiaka, i to ona przejęła rolę dominującej.

Oryginalna, najstarsza grupa Bronies Polska, wskutek wielu okoliczości została odtajniona. Obecnie znajduje się ona we wspólnym zarządzie Bronies Twilight. Obecnie jest ona najaktywniejszą grupą ogólnopolską.

Stan obecny Edytuj

Najważniejsze grupy noszące nazwę Bronies Polska:

  1. Najstarsza grupa - bardzo aktywna, w zarządzie Bronies Twilight (Mkxd)
  2. Grupa mająca kontynuować tradycję najstarszej grupy - nie istnieje
  3. Grupa rebeliancka - istnieje, utajniona i nieaktywna
  4. Grupa Rasiaka - istnieje, mało aktywna

Kontrowersje Edytuj

Według niektórych Bronies Polska jest synonimem bałaganu, zawsze największego pośród wszystkich narodowych grup.

Linki zewnętrzne Edytuj