FANDOM

Ambox important.svg Ta strona lub sekcja może opisywać grupy, osoby bądź zjawiska uznawane za kontrowersyjne, skrajnie różnie postrzegane przez różnych fanów.

Bronies Kazachstan

Flaga
Flaga
Data założenia 18 Grudnia 2013
Stolica Racibórz
Członkowie
[08.2014]
około 50
• Organizatorzy:5
Forma działalności grupa rozproszona
Grupa FB

Bronies Kazachstan — facebookowa grupa bronies, będąca początkowo kopią Bronies Kambodża. Na początku istnienia otwarta dla wszystkich, jednak z powodu zaostrzenia się konfliktu z Rasiakiem odizolowała się zupełnie od Bronies Polska, a częściowo także od Kambodży. Grupa została zainspirowana filmem “Borat”.

HistoriaEdytuj

Powstanie grupy i pierwsze upadkiEdytuj

Założenie datuje się na 18 grudnia 2013 roku. Grupa nie brała czynnego udziału w wojnie między Bronies Kambodża a Rasiakiem, ale odbiło się to na jej stanie, który z czasem odbudowano i wzmocniono. Kambodża miała duży wpływ na kształtowanie się Kazachstanu, gdyż była iskrą zapłonową przy założeniu, zresztą Gabryś był w składzie pierwotnego grona administracyjnego Kazachstanu.

Od tego czasu grupę na Facebooku usunięto dwukrotnie, gdyż poprzez jej działalność na rzecz rozrywki, czyli m.in. częstego pojawiania się clopów zostawała zgłaszana i usuwana. Wkrótce, po drugim usunięciu, doszło do czystki w grupie, co pozwoliło ogarnąć chaos, który wyniknął z całej tej sytuacji. 

Odbudowa grupyEdytuj

Po ostatnim usunięciu Kazachstanu, sprawę w swoje ręce wziął niejaki Myhell, który dotychczas obserwował wszystkie konflikty i wydarzenia z boku. Założył grupę na nowo i skontaktował się z jej dotychczasowym rządcą, z którym nakreślił nowe plany grupy. Członkowie zostali zredukowani do absolutnego, zaufanego grona, składającego się jedynie z dwudziestu osób. Mimo wszystkiego, wciąż są przyjmowane kolejne osoby i każdy może dołączyć, ale przez cały czas przynależności do grupy trzeba pokazać, że naprawdę ci na niej zależy i chcesz wyznawać wartości przez nią promowane.

Podział władzy i ustrójEdytuj

Głową całego Kazachstanu, jak i pomysłodawcą oraz założycielem, jest Weird Nightmare, tytułowany Gubernatorem. Dla każdego ma dobre słowo, ale potrafi być ostry, jeśli coś idzie nie po jego myśli, a jeszcze gorzej, jeśli to coś szkodzi grupie.

Następny w precedencji jest I Sekretarz, którego funkcję pełni Qzper. Po raz pierwszy tytuł ten nadany został Myhellowi, który z tej funkcji zrezygnował i usunął się na prawie miesiąc z Kazachstanu. Po swoim powrocie został mu nadany nowy tytuł - Wielki Inkwizytor, stojący na równi z I Sekretarzem, ze względu na jego wkład w życie grupy. Od tamtej pory wolno mu interweniować w razie odstępstw od regulaminu, jak i sprawować sąd koleżeński, w wypadku naruszenia czyjejś godności. Myhell był inicjatorem wielu pomysłów, jak i przyczynił się do ostatecznego odrodzenia Kazachstanu. Nosi tytuł Wielkiego Inkwizytora również dlatego, że jest bardziej rozgarnięty od Sekretarza i sprawuje władzę sądowniczą i wykonawczą poza zgodą Rady Najwyższej i samego Gubernatora.

Poza tym trio jest jeszcze dwóch administratorów pomocniczych.

Rada Najwyższa Bronies KazachstanEdytuj

Weird Nightmare, Qtzper, Myhell oraz jeden z administratorów pomocniczych - Jakub Marszałek - wchodzą w skład Rady Najwyższej Bronies Kazachstan, czyli najważniejszego organu prawodawczego, sądowniczego i wykonawczego w grupie.

UstrójEdytuj

W Bronies Kazachstan panuje ustrój na wpół komunistyczny i demokratyczny. Ze względu na małą liczbę członków każdemu pasuje taki stan rzeczy, gdyż każdy dostaje po równo i może sam wybierać, co chce dostać, a zazwyczaj dostaje więcej, niż potrzebuje i/lub oczekuje. System, który sprawia, że Kazachstan dalej funkcjonuje, opiera się na w miarę luźnym regulaminie, w którym nie ma większych restrykcji co do ilości i rodzaju publikowanych postów, jak również gwarantuje sporą swobodę. System ten wymaga jednak więcej, niż jednego administratora, stąd jest ich tylu. Fakt ten wyklucza ewentualne uchybienia od regulaminu i zapewnia sprawną egzekucję.

FlagaEdytuj

Flagę stanowi złoty alikorn ze srebrnymi włosami na granatowym tle, po bokach którego rozmieszczone są złote ornamenty, nawiązujące do tych z oryginalnej flagi Kazachstanu. Skrzydła tego kucyka układają się w promienie, co ma symbolizować słoneczny blask, padający na wszystkich obywateli. Nad alikornem znajduje się księżyc wpisany w słońce, co jest oznaką władz Equestrii, a inaczej mówiąc, rozsądek przywódcy Kazachstanu. Alikorn, jako połączenie wszystkich ras kucyków, stanowi symbol tolerancji religijnej, seksualnej i rasowej. Flagę zaprojektował Skradacz, jeszcze w grudniu 2013 roku.

W sierpniu 2014 roku pierwszy, fizycznie istniejący egzemplarz flagi, znalazł się w posiadaniu Wielkiego Inkwizytora Kazachstanu, Myhell'a.

Życie kulturalne grupyEdytuj

W Bronies Kazachstan znajduje się zarówno Clop Baza, jak i Baza Twórczości Literackiej. O ile ta pierwsza znajduje się na Chomikuj i jest zbiorem artów różnych ludzi, to ta druga jest zbiorem linków do poszczególnych postów na grupie, w których zostały zamieszczone właściwe odnośniki do dzieł literackich, które tworzą członkowie grupy. Wśród nich znajdują się ich tytuły, jak i tagi, określające najróżniejsze dzieła. Obie bazy prężnie się rozwijają, zatem każdy znajdzie coś dla siebie.  

Działalność poza fbEdytuj

Jak na razie żadna z prób wydostania się poza FB nie przyniosła rezultatów, prawdopodobnie z powodu braku informatyków wśród obywateli.

Procedura otrzymania członkostwa w grupie Edytuj

Aby znaleźć się w grupie, należy wejść uprzednio na stronę Bronies Kazachstan na Facebooku i kierować się informacjami (głównie opisem strony), które są tam zamieszczone. Głoszą one, że trzeba napisać do jednego z administratorów, który razem z Radą Najwyższą rozpatrzy prośbę. Ponad to należy być człowiekiem przede wszystkim koleżeńskim i winno się wykazać przez okres próby, jak bardzo zależy ci na byciu w Bronies Kazachstan. Przyjmowani są wszyscy z otwartymi ramionami.

KontrowersjeEdytuj

Kontrowersje na temat Bronies Kazachstan w praktyce się nie zdarzają. Wynikać mogą jedynie z tego, że ludzie, którzy byli członkami przed drugim usunięciem grupy, mają mniemanie o niej, jako mało bezpiecznej lub takiej w której nic się nie dzieje.

Linki zewnętrzne Edytuj

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki