FANDOM

Bronies Bydgoszcz
(Pinkoszcz)

Data założenia grudzień 2011
grupa facebookowa: 12 stycznia 2012
Stolica Bydgoszcz
Patron Pinkie Pie
Maskotka Księżniczka Kujavia, Cacyk
Członkowie
[18.01.2014]
180
• Artyści: 4
• Organizatorzy:4
Forma działalności grupa fandomowa
Grupa FB

Bronies Bydgoszcz (także Bronies Pinkoszcz) — grupa zrzeszająca bronies i pegasisters z Bydgoszczy i okolic. Otrzymała za swoją patronkę Pinkie Pie, z racji dużej randomowości na ponymeetach, a także imienia, doskonale wpasowującego się w nazwę miasta.

HistoriaEdytuj

Powstanie grupy bydgoskiej zaczęło się od akcji For Glorious Equestria - "Ponymeet w Twoim mieście". Wtedy dwie pegasisters - Sweetie97 i MoonlightFL - poznały się, a pierwszy bydgoski Ponymeet w grudniu 2011 r. poskutkował założeniem grupy facebookowej. Co prawda, przyszły na niego jedynie 3 osoby, jednak z każdym kolejnym zainteresowanie rosło. Trzecią osobą uczestniczącą w pierwszym ponymeecie był Nicz.

Pierwsze ponymeety były także bogate w wiele akcji - takie jak wymyślanie bydgoskiej maskotki, patronki oraz zkucykowanej nazwy miasta:

  • Cacyk - Była pierwotną wersją maskotki bydgoskiej (dzisiaj jest nią także Księżniczka Kujavia). Powstała już na pierwszym ponymeecie, jako zlepiona na kształt kucyka gumka chlebowa. Starczyło wtedy gumki tylko na jedno oko, więc była cyklopem. Została nazwana Cacyk, od cacy, czyli opisu pierwszego ponymeetu w jednym słowie.
  • Pinkie Pie na patronkę - zaskakująco dużo osób w Bydgoszczy lubiło Pinkie Pie, była wtedy także popularna animacja Cupcakes, w którym wystąpiła Pinkie z piłą łańcuchową. Kadr ten został zwektorowany przez Makintosha91, a później użyty do banneru Bydgoszczy na grupie facebookowej.

11 stycznia 2014 roku odbył się I Przystanek Pinkoszcz, który zorganizowała całkowicie nowa ekipa w składzie MT Grom i Ruhisu, z drobną pomocą Tribrony. Niedługo po tym stworzono nową maskotkę: Kujavię. Kolejny meet z tej serii miał miejsce 02 maja 2014 roku (II Przystanek Pinkoszcz), na którego przyszło wiele nowych osób, głownie młodzieży.

Wraz z drugim meetem zaczęły otwierać się drogi współpracy między fandomami, wspomniana wcześniej współpraca z Tribrony jako wsparcie techniczne, oraz powiększenie kontaktu z drugim fandomem z województwa Kujawsko-Pomorskiego - Bronies Toruń. Z ich pomocą zorganizowano trzeci meet, Kujawsko-Pomorski Bal Jesienny.

Dalsze losy Pinkoszczy ukazują uniezależnienie się od Tribrony (powiązane też z powszechnym mitem, według którego Bronies Pinkoszcz zostali podbici przez fandom tribroński) oraz pracę nad większymi, tematycznymi meetami, którego przykładem może być Stacja Muffinkowo lub Stacja Kolędowa

Po Stacji Kolędowo pojawiła się propozycja stworzenia nowej maskotki. Tak narodziła się Nova, która została maskotką fandomu Pinkoskiego. Jej matka, Księżniczka Kujavia, została uznana za patronkę całego regionu Kujawsko-Pomorskiego. 

Galeria symboli Edytuj

Patrz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki