FANDOM

Bronies Autonomia Szczecińska

Flaga
Flaga
Strona Główna
Data założenia 18 grudnia 2011
Stolica Szczecin
Patron Berry Punch
Maskotka Magnolia Griffonheart
Członkowie
[11.2016]
203
• Artyści: 10
• Organizatorzy:4
Forma działalności grupa fandomowa
Mapa fandomu
Mapa fandomu
Grupa FB

Bronies Autonomia Szczecińska (dawniej zwana też Bronies Szczecin lub Szczecińskie Ponymeety, znana też jako Wielka Menelnia) — zbiorowisko fanów serialu My Little Pony: Friendship is Magic, zamieszkujących głównie tereny województwa zachodniopomorskiego, największą zaś reprezentacją w tej grupie stanowią mieszkańcy Szczecina (Stettin und Altdamm), który jest jego stolicą.

Historia fandomuEdytuj

Początki, Szczecińskie Ponymeety, pierwotne Mane 6Edytuj

Historia fandomu szczecińskiego rozpoczęła się 18 grudnia 2011 podczas jednej z organizowanych przez For Glorious Equestria akcji Ponymeet w twoim mieście. Grupka około 10 fanów serialu spotkała się wtedy pod sklepem Smyk w Galerii Kaskada. Tego też dnia w KFC powstała z rąk Azumiego strona internetowa Szczecińskich Ponymeetów, bo taka była pierwotna nazwa fandomu lokalnego.

Od tamtej pory organizacją ponymeetów zajęła się sześciu ludzi: Harry, Quistrop, Azumi, DreamChaser, Uzim i Grzegorz[1]. Ponymeety odbywały się wtedy głównie w pubach (najczęściej było to Petit Paris) lub w domu jednego z organizatorów. Nie były to spotkania cieszące się dużym zainteresowaniem, górną granicą ilości obecnych osób było około 12 uczestników.

Meet w Pobierowie, ogniska i alkomeetyEdytuj

Niestety wszystko co ma początek, musi mieć też swój koniec. Mane 6 się rozproszyło i wśród organizatorów pozostał tylko Azumi. Pierwszy meet w okrojonym składzie organizatorskim odbył się 21 kwietnia 2012 w Pobierowie i uczestniczyła w nim najmniejsza ilość osób w historii Szczecińskich Ponymeetów — zaledwie 3 osoby. Następny ponymeet był pierwszym udanym zorganizowanym ogniskiem, na które przyszła typowa ilość uczestników.

Drugie ognisko było organizowane już przez dwie osoby — oprócz Azumiego w roli organizatora po raz pierwszy wystapił Sowa. Wydarzenie to odbyło się 30 czerwca 2012 roku. Ponymeet okazał się zaskakująco udany, bo liczba uczestników była dwukrotnie wyższa niż dotychczasowy rekord — na ognisku pojawiło się około 25 osób.

Niestety kolejne dwa ponymeety organizatorzy najchętniej wymazaliby z kart historii, czego niestety nie da się zrobić. Odbyły się one na Sowiej Działce, która od tamtej pory znana jest jako melina alkoholików-tabaczarzy. Mimo dużego zainteresowania spotkaniami skupiały się one niestety na spożywaniu jak największej ilości alkoholu i tabaki, co było nieprzyjemne w skutkach dla wielu uczestników.

Między pierwszym a drugim alkomeetem (sierpień 2012) do grona organizatorów dołączyły nowe osoby: Fragin, Manieq, Rodez i Aiko[1] — tworząc w ten sposób nowe Mane 6. W tym samym czasie Sowa napisał pierwszy regulamin ponymeetów w Szczecinie, który po kosmetycznych zmianach obowiązuje po dziś dzień.

Po drugim alkomeecie, czyli na początku września 2012 roku, z fandomu odszedł Azumi, pozostawiając Sowę na funkcji głównego organizatora.

Pierwsze zorganizowane ponymeetyEdytuj

Po tych ciężkich przejściach fandom szczeciński ewidentnie odżył. 22 września 2012 roku odbył się pierwszy zorganizowany ponymeet w Szczecinie w Domie Kultury Słowianin. Po raz kolejny pobity został lokalny rekord ilości uczestników, tym razem ustanowiony został na 35 osób. Drugi zorganizowany ponymeet cieszył się równie dużym zainteresowaniem co poprzedni, a jego tematyką było Święto serc i podków.

W tym czasie z organizacji odstąpiła Aiko, na krótki czas dołączyła Yuki, a na stałe już została w grupie organizatorów HalfMoon.

Rzadsze ponymeety, Autonomia, teraźniejszośćEdytuj

Od czasu pierwszych zorganizowanych ponymeetów spotkania Autonomii stały się rzadsze — obecnie ponymeet odbywa się średnio co kwartał. Przerwa organizacyjna trwała ponad 13 miesięcy. 3 marca 2013 roku po raz pierwszy w historii nastąpiła zmiana nazwy grupy, która od tej pory przyjęła brzmienie Bronies Szczecin. W czasie tej przerwy odbywały się też dość regularnie minimeety organizowane gównie przez Rodeza. Pierwsze trzy ponymeety w 2013 roku odbyły się pod gołym niebem. Do grupy organizatorów dołączył bardzo charyzmatyczny Mryle.

13 października 2013, po zamieszaniu związanym z facebookową grupą Bronies Polska, Sowa zmienił nazwę grupy po raz drugi, nadając jej obecne brzmienie. Spowodowane to było chęcią odcięcia się od wydarzeń dzielących fandom, niepoważnego zachowania i braku wzajemnego szacunku, którego łatwo było wtedy doświadczyć w polskim fandomie.

Mniej istotnym argumentem zmiany nazwy było to, że Szczecin leży na tyle daleko od innych miast, iż rzadko zdarza się, ażeby fan kucyków z innego miasta odwiedził Autonomię. Miasto od długiego czasu działało w oderwaniu od reszty fandomu. Nie oznacza to jednak, że zerwane zostały kontakty z reprezentantami innych fandomów lokalnych.

27 października 2013 roku został zorganizowany minimeet, nazwany "Minimeetem po sowiemu". Był to o tyle specjalny minimeet, że odbył w czasie długiej przerwy. O ile wcześniej i później odbyło się kilka pomniejszych minimeetów, żaden dotychczasowy nie był aż tak bardzo poświęcony naszemu lokalnemu fandomowi. Omówiliśmy wydarzenia związane z rozpadem grupy Bronies Polska, porozmawialiśmy o przewidywanej przyszłości autonomii, oraz po raz pierwszy od długiego czasu, wspólnie przedyskutowaliśmy możliwość zmian w regulaminie.

21 grudnia 2013 roku odbył się wyjątkowy ponymeet w historii Autonomii. Po raz pierwszy odbył się on w VI Liceum Ogólnokształcącym w Szczecinie, głównie dzięki pracy czwórki obecnie najbardziej aktywnych organizatorów: HalfMoon, Fragina, Sowy, a w szczególności Mryla. Ponymeet ten był wyjątkowy także pod innym względem — po raz pierwszy odsetek osób przyjezdnych był tak wysoki, bo wynosił około 17% uczestników. Wśród nich znaleźli się bobule, Lemur, sz6sty i Kaczy, którzy prowadzili prelekcje.

Inni o AutonomiiEdytuj

Tak, pijesz w sobote, potem budzisz się w poniedziałek z mega kacem, mając przebłyski pamięci, co do znikającego jednego dnia... Witaj w Szczecinie <3 — Lemur

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Informacja wymaga potwierdzenia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki