FANDOM

Alkomeet - ponymeet z alkoholem. Niektóre fandomy za alkomeeta uważają każde spotkanie członków fandomu, w czasie którego jest dozwolone spożywanie alkoholu, a inne ograniczają to do imprez, gdzie alkohol odgrywa znaczącą rolę. Alkomeety mają przeważnie charakter zamkniętej imprezy.   

Aftery (także te alkoholowe) nie są uważane za bezpośrednią część ponymeeta, stąd ich występowanie nie decyduje o przydzieleniu spotkaniu miana "alkomeeta". Kategoria Alkomeet wystąpiła pierwszy raz oficjalnie (i jak obecnie - tylko) w opracowanej przez Spidiego klasyfikacji ponymeetów, która obowiązuje aktualnie w fandomie trójmiejskim. Nieoficjalnie to nie wiadomo zaś, czy pierwszy raz to określenie pojawiło się w dalekiej północy Polski, czy w regionie Chrzanowa.

Na przykładzie Warszawy można stwierdzić, że są fandomy lokalne, w których alkomeety bywały, lecz wymarły śmiercią naturalną. Nigdy jednak nie stanowiły czegoś oficjalnego, lecz okazjonalne wydarzenia zamknięte. 

Alkomeety były popularne w fandomie szczególnie w 2012 i zaczęły zanikać w większości w drugiej połowie 2013 roku najdłużej utrzymały się w Trójmiejskim fandomie. W Tribrony były tak popularne, iż zostały włączone w kanon tribrońskiej kategorii ponymeetów. Tribroński fandom przez długi czas był znany prawie wyłącznie z dwóch rzeczy. Oglądania clopów oraz organizowania Alkomeetów.  

Ciekawostki Edytuj

  • Alkomeety były popularne w fandomie szczególnie w 2012 i zaczęły zanikać w większości w drugiej połowie 2013 roku najdłużej utrzymały się w Trójmiejskim fandomie.
  • W Tribrony były tak popularne, iż zostały włączone w kanon tribrońskiej kategorii ponymeetów.
  • Tribroński fandom przez długi czas był znany prawie wyłącznie z dwóch rzeczy. Oglądania clopów oraz organizowania Alkomeetów.
  • Najczęstsze picie alkoholu w Warszawie odbywało się na afterach po ponymeetach w prywatnych domach oraz na ponymeetach ogniskowych, gdzie przy ognisku pełnoletnia część fandomu czasem piła po piwie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki