FANDOM

Śląscy Bronies
Bronies Silesia

Flaga Herb
Flaga Herb
Bronies Silesia
Data założenia 10 września 2011
Stolica Katowice
Maskotka Silesian Pony, Zagłębianka
Członkowie
[11.2016]
486
Forma działalności grupa fandomowa
Grupa FB

Śląscy Bronies - fandom, który powstał 10 września 2011 roku, jako drugi fandom lokalny w Polsce. Jeden z największych fandomów lokalnych w Polsce, zarówno liczebnie jak i terytorialnie - fandom obejmuje całe województwo śląskie, mimo istnienia jeszcze paru mniejszych grup Facebookowych jak np. Bronies Gliwice, czy Bielscy Bronies.

Historia Edytuj

Pierwszy Ponymeet - zorganizowany przez Lindsa i Salmonellę przy współpracy z For Glorious Equestria - odbył się 10 września 2011 roku w centrum handlowym Silesia City Center w Katowicach. Przyszło wtedy 5 osób. Dzień spędzono na siedzeniu i gadaniu oraz wycieczce na zakupy po pierwsze figurki kucyków.

Później tego typu meety odbywały się przynajmniej raz na miesiąc. Urozmaiceniem był spacer z Silesia City Center do Wojewódzkiego Parku Kultury i Wypoczynku im. gen. J. Ziętka - zwany potocznie Parkiem Śląskim bądź Chorzowskim.

W pewnym momencie fandom podzielił się na 2 grupy - zwolenników i przeciwników alkoholu na meetach. Konflikt się szczególnie nasilił po tym, jak na jednym meecie do grupy z powodu alkoholu podjechała policja konna w Parku Chorzowskim. Po wielu kłótniach w końcu doszło do porozumienia i obecnie na meetach zezwala się na parę piwek i to w gronie ludzi pełnoletnich. Zakaz rozpijania młodzieży i wielkiego chlania. Choć bitwy na ten temat dalej się odbywają, szczególnie przy temacie narkotyków.

12 października 2013 roku odbył się w Bytomiu II Śląski Zorganizowany Ponymeet. W tym samym roku, odbył się też I śląski świąteczny meet. 

Grupy lokalne Edytuj

W ramach Śląskich Bronies działają mniejsze, nieformalne grupy bronych, skupione wokół konkretnych miast w województwie. Są to:

Ciekawostki Edytuj

  • Herb Śląskich Bronies to skucykowany herb Bytomia.
  • Bielsko-Biała posiada 2 grupy Facebookowe
  • Lubimy chleb ze smalcem

Związane ze Śląskimi Bronies Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki